Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | School; social school environment; reform of the Czech schools; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools |
Popis | Příspěvek se zabývá aktuální analýzou situace v českých základních školách v návaznosti na předcházení a řešení problémového chování dětí. Vychází z přístupu a konkrétních poznatků realizace preventivních aktivit, kompetentnosti odborných pracovníků (školního metodika prevence, výchovného poradce ad.) a hledá možný prostor ke zlepšení určitých nedostatků. Zásadním krokem, mj. i ve vztahu k prevenci rizikového chování, se jeví reforma českého školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu do škol. Důležité jsou rovněž prvotní zkušenosti z výuky podle aktuálně vytvořených školních vzdělávacích programů, a to s ohledem na možnou implementaci témat prevence nežádoucího chování dětí prostřednictvím vzdělávacích konkrétních oblastí a průřezových témat. |
Související projekty: |