Informace o publikaci
Dynamic model of experiential learning = Education for the 21st century, Environment, Sustainability and Health
Název česky | Dynamický model zkušenostního učení ve vzdělávání pro 21. století, udržitelný rozvoj a zdraví |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2008 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Prezentace práce se zabývá významem vzdělávání pro udržitelný rozvoj s využitím zkušenostního učení, informatiky a výpočetní techniky v úspěšné implementaci nejvýznamnější hypertextové technologie vzdělávání: e learningu. Pomocí akčního výzkumu, který byl realizován na katedře biologie PdF MU v Brně v letech 1996 až 2008 bylo zjištěno, že příprava budoucích učitelů by měla být založena na zkušenostním učení, integraci odborné a didaktické složky a tvořivosti studentů. Základem je pedagogický konstruktivismus s využitím e learningu v integrovaném přírodovědném vzdělávání. Využití akčního výzkumu a projektové výuky v odborných předmětech se jeví jako jedna z cest, kde se propojí integrovaná odborná výuka s oborovou didaktikou, pedagogickou praxí a samostatnou skupinovou prací studentů v podobě tématických seminárních prací, realizovaných ve skupinách postupně v několika navazujících předmětech. |
Související projekty: |