Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Aktivity a programy směřující k rozvoji vzdělávacích perspektiv romského dítěte. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Roma Child school environment assistent teacher teacher activation programmes |
Popis | Romské děti a programy směřované k jejich aktivizaci a vzdělávání. Hledání definice sociálně znevýhodněného žáka v kontextu současného školství. Podpůrné mechanismy směřující k rovným příležitostem ve školství. Osvědčené mechanismy zahrnují předškolní přípravu, úlohu asistenta pedagoga, aktivizační a vzdělávací kurzy pro dospělé, nulté ročníky, vyhranění pozice romského jazyka a romologie ve vzdělávání (nejen) pedagogů. Klíčová úloha učitele a schopnost učitele kooperovat s dalšími pedagogickými, sociálně pedagogickými a psychologickými profesemi ve školním prostředí. |
Související projekty: |