Informace o publikaci

Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí

Autoři

DOLEŽALOVÁ Lenka KLENKOVÁ Jiřina VÍTKOVÁ Marie

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special educational Needs
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova child with hearing impairment - auditive-verbal therapy - early intervention - hearing aid - cochlear implant - parents of children with hearing impairment - team work
Popis Předkládaný příspěvek se zabývá auditivně-verbální terapií neboli jednou z rehabilitačních metod, která byla speciálně vytvořena pro děti se sluchovými vadami, které jsou uživatelé výkonných sluchadel nebo kochleárního implantátu. Cílem je naučit tyto děti aktivnímu užívání svého sluchu, a tak pomoci v rozvoji řeči. Děti se učí rozvíjet slyšení aktivní formou tak, že se poslouchání stává automatickým a děti vyhledávají zvuky okolí. Aktivní poslouchání a slyšení se tak stává nedílnou součástí jejich komunikace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info