Informace o publikaci

Aplikace etap volby povolání v pedagogice.

Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana ČAVNICKÁ Martina

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Sociální pedagogika ve střední Evropě
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova vocational selection pedagogy
Popis V příspěvku jsme se pokusili o aplikaci některých poznatků o vývoji volby povolání do poradenství a pedagogiky v prostředí základní školy. Stanovení vhodného přístupu a poradenství u žáků na základní školy musí respektovat jejich vývojovou úroveň a osobnostní zralost. Vzhledem k tomu, že období adolescence je poměrně dlouhou vývojovou etapu mezi dětstvím a dospělostí, je potřebné zohlednit informace o kvalitativní proměně způsobu uvažování v období dospívání, což umožňuje přesah konkrétní reality a změnu vztahu k časovém dimenzi. Dospívající začínají uvažovat o své budoucnosti a uvědomují si význam svých aktuálních rozhodnutí pro jejich budoucí život. Začínají uvažovat i o svém budoucím povolání, v čemž jim může být nápomocna škola i další odborné instituce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info