Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Názory studentů zubního lékařství na e-learningovou výuku – výsledky dotazníkového šetření
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | konference Mefanet 2009 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.mefanet.cz |
Obor | ORL, oftalmologie, stomatologie |
Klíčová slova | e-learning, dental medicine, stomatology, studium |
Popis | Cíl: Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit názory studentů zubního lékařství na e-learningovou výuku. Materiál a metodika: Celkem 73 studentů (52 žen a 21 mužů) bylo v předposledním nebo posledním semestru studia požádáno o anonymní vyplnění dotazníku. Jednalo se 38 studentů zubního lékařství, 33 studentů stomatologie a 2 studenty rozdílového studia. Výsledky: Pouze 23% studentů využilo při studiu zubolékařských předmětů nějakou formu e-learningové výuky. Podle názorů studentů by e-learningová výuka měla využívat následující formy – konkrétní přednášky dostupné v digitální podobě na webu (86% studentů), hotové textové dokumenty (např. digitální skripta) (70%), digitální atlasy (60%), kazuistické případy dokumentující metody léčby (56%), léčebné postupy (55%), zkušební testy (34%). Většinou studenti (82%) volili kombinaci většího počtu uvedených forem. Většina studentů (71%) dává přednost ústní zkoušce, 11% studentů upřednostňuje test, 18% studentů vyhovují obě formy zkoušení. Jako přínos e-learningové výuky vybrali studenti tyto důvody – možnost kdykoliv se vrátit k textu přednášky (80%), větší množství dostupných studijních materiálů (71%), úspora času (41%), 11% studentů si myslelo, že e-learning nahradí přednášky. Naprostá většina studentů (90%) uvedla, že by si ráda e-learningové studijní materiály zkopírovala či vytiskla pro svoji další potřebu. O nutnosti citovat zdroj informací získaných prostřednictvím e-learningu vědělo 85% studentů. Závěr: Dotazníkové šetření ukázalo, jaké formy e-learningové výuky studenti požadují. Je potřeba počítat s tím, že studenti si chtějí e-learningové materiály zkopírovat pro svoji další potřebu. Proto je důležité zaměřit se ve výuce studentů na etické otázky zacházení s informacemi získanými prostřednictvím e-learningové výuky. Práce byla řešena v rámci rozvojového programu C 35 (MŠMT). |
Související projekty: |