Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Aktuální didaktické postupy využitelné u primárních poruch výživy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Antropologicko-psychologické aspekty zdravého životního stylu v olomouckém regionu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Health education; nutrition deffect causes; methodical themes |
Popis | Mezi primární poruchy výživy je řazena i mentální anorexie a mentální bulimie, které jsou nejnápadnějšími poruchami příjmu potravy zejména v kategorii dospívajících dívek a mladých žen. U těchto poruch příjmu potravy dochází vždy k těžkému poškození fyzické, psychické i sociální stránky zdraví jedince. Těžiště účinné pomoci spočívá v důsledné a kvalifikované primární prevenci. Proto se v tomto příspěvku budeme podrobněji zabývat některými metodickými a didaktickými náměty, které jsou využitelné ve výuce Výchovy ke zdraví na základní či střední škole, ale také, po vhodném přizpůsobení, ve výuce budoucích učitelů v rámci oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakultě. |
Související projekty: |