Informace o publikaci

Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.

Autoři

FRIEDMANN Zdeněk

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Professional aspirations; pupils with special educational needs; integration; school workshops; practical teaching
Popis V textu je diskutována problematika současného trendu zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (zejména žáků lehce mentálně handicapovaných a sociálně znevýhodněných) do všeobecného proudu vzdělávání v souvislosti s jejich další profesní volbou a uplatněním na trhu práce. Porovnáváme možnosti základních škol a základních škol praktických v oblasti rozvoje praktických zájmů handicapovaných žáků a zdůrazňujeme roli učitele praktických činností. Představujeme program vzdělávání studentů technické a informační výchovy na Pedagogické fakultě MU v Brně, které zohledňuje jejich roli v oblasti podpory volby profese u žáků (nejen) se speciální vzdělávání potřebou. Výsledky výzkumu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info