Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Specifikace podpory zdraví žáků prostřednictvím činností třídního učitele na střední škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Třídní učitel je činitel, který disponuje možnostmi pro ovlivňování zdravého duševního, tělesného i sociálního vývoje jednotlivých žáků a školní třídy. Činnosti třídního učitele mají na každém stupni školního vzdělávání nejen své opodstatnění, ale také zvláštnosti vyplývající z pedagogicko-psychologických charakteristik žáka určitého věku a úrovně jeho individuální psychické, fyzické a sociální zralosti. V tomto smyslu se příspěvek zabývá rozsahem činností třídního učitele na střední škole, specifikací podmínek pro výchovné činnosti třídního učitele na střední škole, identifikací zdravotních rizik, způsobů jejich prevence (řešení) a nástinem rámce činností podporujících zdraví žáků. Součástí studie jsou také faktografické údaje získané prostřednictvím několika výzkumných sond zaměřených na problematiku upevňování a rozvoje zdraví žáků v podmínkách střední školy. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21.století a tematicky navazuje na výzkumná zjištění publikovaná v období 2005 – 2009. |
Související projekty: |