Informace o publikaci

Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME

Logo poskytovatele
Autoři

FUJDA Milan

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Odkaz na elektronickou verzi publikace na webu Univerzity Palackého
Obor Filosofie a náboženství
Klíčová slova multicultural education;religion;Academic Study of Religions;culture;marginalization;social exclusion;stereotyping;curricular reform in Czech Republic;minorities
Popis Text se zabývá možnostmi využití znalostí produkovaných v religionistice pro multikulturní výchovu. Pojetí multikulturní výchovy v textu vychází z koncepce MV vypracované v rámci oficiálních dokumentů zdůvodňujících a usměrňujících kurikulární reformu českého primárního a sekundárního vzdělávání. Článek ukazuje, že prosté informování o "světových náboženstvích" by jako prostředek multikulturní výchovy mohlo spíše selhávat a místo nějaké formy porozumění utvářet spíše kontraproduktivní stereotypy. Článek se proto opírá spíše o důraz kladený kurikulární reformou na rozvíjení kompetencí především v oblasti kritického myšlení a ukazuje, jakým způsobem by religionistické znalosti mohly přispět právě rozvíjení kritického myšlení o kultuře a společnosti jako forem prevence snadného přijímání stereotypních představ.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info