Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Variabilita přístupů ke vzdělávání sociálních pracovníků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sociální práce / Sociálna práce |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Sociologie, demografie |
Klíčová slova | practical and theoretical social work education evidence-based approach reflective and competency based approach |
Popis | Stať se zabývá otázkou vzdělávání sociálních pracovníků. Prostřednictvím aplikovaného výzkumu hledám odpovědi na to, jaké přístupy ke vzdělávání budoucích sociálních pracovníků volí školy sdružené v rámci ASVSP. Zvláštní zřetel přitom věnuji porozumění způsobů integrace praktického vzdělávání do výuky, které využívají školy při přípravě studentů sociální práce. Výzkumně sleduji, zda při vzdělávání školy vycházejí z evidence-based, reflexivního či kompetenčního přístupu ke vzdělávání. Výsledky šetření by měly pomoci zformulovat nové poznatky, které by mohly školám pomoci si uvědomit, jakým způsobem vzdělávají a poukázat na možnost pluralitního využívání vybraných přístupů v rámci přípravy sociálních pracovníků na jejich profesi. |