Informace o publikaci

Výchovné obtíže - "horký brambor" v poradenských pracoviších

Autoři

VESELÁ Jana

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Prevence
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova duties of pupil truancy bad for educational problems
Popis Výchovné obtíže žáků základní školy si přehrává škola a rodina jako „horký brambor“. Rodina má pocit, že je to otázka školy a škola staví na základech z rodiny. Domníváme se, že dítě by mělo vstupovat do školy se základními etickými a mravními zásadami, které by se ve škole pouze prohlubovaly a upevňovaly. Nezbytně nutná je součinnost obou institucí, což je však ideální situace. V lokalitě naší základní školy se setkáváme velkou různorodostí žáků, různorodostí intelektuální, kulturní i ekonomickou. Jeden ze stěžejních výchovných problémů inklusivní školy je záškoláctví.. Záškoláctví sílí a rozmáhá se okamžitě, jakmile se o ně přestane učitel či vychovatel zajímat. Třídní učitel, výchovný poradce, rodič a mnohdy i školní psycholog a školní metodik prevence rizikového chování by měli být prvními, kteří na ně zacílí svou pozornost a společně hledají cesty k jeho vymýcení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info