Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Výchovné obtíže - "horký brambor" v poradenských pracoviších
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Prevence |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | duties of pupil truancy bad for educational problems |
Popis | Výchovné obtíže žáků základní školy si přehrává škola a rodina jako „horký brambor“. Rodina má pocit, že je to otázka školy a škola staví na základech z rodiny. Domníváme se, že dítě by mělo vstupovat do školy se základními etickými a mravními zásadami, které by se ve škole pouze prohlubovaly a upevňovaly. Nezbytně nutná je součinnost obou institucí, což je však ideální situace. V lokalitě naší základní školy se setkáváme velkou různorodostí žáků, různorodostí intelektuální, kulturní i ekonomickou. Jeden ze stěžejních výchovných problémů inklusivní školy je záškoláctví.. Záškoláctví sílí a rozmáhá se okamžitě, jakmile se o ně přestane učitel či vychovatel zajímat. Třídní učitel, výchovný poradce, rodič a mnohdy i školní psycholog a školní metodik prevence rizikového chování by měli být prvními, kteří na ně zacílí svou pozornost a společně hledají cesty k jeho vymýcení. |
Související projekty: |