Informace o publikaci

Nonverbální prvky v učebnicích: výsledky analýzy

Autoři

JANKO Tomáš

Rok publikování 2011
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Nonverbální prvky se významně podílí na zprostředkovávání didaktických informací ve školní výuce. Za určitých okolností mohou podporovat učení. Podmínky, za nichž mohou nonverbální prvky podporovat učení jsou v teoretické i empirické rovině popsány poměrně podrobně. Otázkou však zůstává, do jaké míry jsou tyto poznatky zohledňovány. Například při tvorbě učebnic a jejich používání jako didaktického prostředku ve výuce. Z výše uvedených premis jsme vyšli v naší předcházející studii zaměřené na uvedení do problematiky zkoumání nonverbálních prvků v učebnicích a na představení navrženého kategoriálního systému pro posuzování vybarných kvalit nonverbálních prvků v učebnicích (Janko, 2010). V odkazované práci jsme však nebyli schopni popsat zkoumanou problematiku v celé její komplexnosti. V této kapitole proto na uvedenou studii navazujeme a dále rozpracováváme teoretická východiska a metodologii prezentované problematiky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info