Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Význam a náplň Multikulturní výchovy jako výzva pro budoucí učitele
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Multiculturalism, multicultural education, tolerance, empathy, xenophobia, development of pupil‘s skills, democratic approach, cross-curricular topic, The Framework Education Programmes, future teacher |
Popis | Multikulturní výchova je relativně nový fenomén v pedagogickém světě České republiky, který se zde začal prosazovat až v 90. letech minulého století. Za její největší dosavadní úspěch lze jistě považovat ukotvení Multikulturní výchovy v podobě průřezového tématu do Rámcových vzdělávacích programů a tím tedy uznání nezbytnosti tohoto konceptu pro základní vzdělání. Provází ji ovšem nejen problémy s jejím chápáním a zaváděním do školní reality, ale také například debata o legitimitě jejího názvu. |
Související projekty: |