![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Přírodovědná gramotnost
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Přehledové a vzdělávací texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V kapitole autoři představili koncept přírodovědné gramotnosti. Přírodní vědy jsou součástí kurikula základní školy již od počátku 20. století. V současné době tvoří významnou část kurikula, přesto M. H. Shamos (1995) uvádí, že značný počet obyvatel severní Ameriky a západní Evropy je přírodovědně negramotných (téměř 90 %). Jedno z možných vysvětlení, kterým vysvětluje nízkou úroveň gramotnosti obyvatel, je úloha školy. V kapitole autoři představují moderní pojetí přírodovědné gramotnosti a možnosti jejího rozvíjení na 1. stupni ZŠ. |