Politics, Media, and Communication
Bakalářské studium v prezenční formě v anglickém jazyce.
Program je možné studovat pouze jednooborově. Studium je zpoplatněno částkou 3 000 EUR za akademický rok.
Termín podání přihlášky do půlnoci 15. 5. 2025.
Co se naučíte
Pro porozumění moderní politiky je klíčové rozumět roli, kterou sehrávají v současnosti média. Vzestup nových médií a vznik nových technologií mají zásadní dopad na fungování společnosti, politiku nevyjímaje. Ba naopak, slábnoucí role tradičních politických aktérů na národní (politické strany), tak mezinárodní úrovni (národní státy) a proměna společnosti 21. století vedou k posílení významu médií pro studium politiky.
Bakalářský studijní program Politics, Media, and Communication se zaměřuje na vzájemné ovlivňování politiky, médií a společnosti využitím syntézy přístupů typických pro komparativní politologii, politickou teorii, studium politického chování a přístupů typických pro oblast výzkumu mediálních publik, studia nových médií a masové komunikace a jejích efektů. Právě svým interdisciplinárním a komplexním pohledem na studium významu médií v současné politice je studijní program Politics, Media, and Communication unikátní.
Program je tak vhodný pro uchazeče, kteří se zajímají o vývoj současné politiky, roli médií v ní, ale také pro uchazeče, kteří se zajímají o kvalitu demokracie, politické chování, komunikaci politických aktérů a proměnu mediálního prostředí. Absolventi programu Politics, Media, and Communication dokáží porozumět a realizovat vlastní výzkum v oblasti vývoje současné politiky s důrazem na následující oblasti: 1) význam proměny společenského a mediálního prostředí pro politiku, 2) roli médií v demokracii, 3) moderní politické komunikaci a kampaním, 4) vlivu médií na politické postoje a politické chování.
Praxe
V rámci programu bude možné absolvovat odbornou stáž jako jeden z povinně volitelných předmětů. Jednosemestrální stáž probíhající u partnerů z praxe bude v rozsahu 50 hodin doprovázet supervize.
Uplatnění absolventů
Absolvent programu je připraven pro studium více teoretických a analyticky zaměřených magisterských programů v oblasti politologie, mediálních studií, politické komunikace nebo studia demokracie. Absolvent je připraven k analytické práci v agenturách pro výzkum veřejného mínění, mediálních a marketingových agenturách, ve veřejné správě nebo jako analytik pro politické aktéry jako politické strany, nevládní organizace nebo mezinárodní organizace, stejně tak jako pro obchodní společnosti jako analytik médií nebo komunikace.
Podmínky přijetí
The multiple-choice entrance test will consist of 20 (a-e) closed questions covering areas of basics from social sciences and humanities (politics, international relations, sociology, history, basics of political geography). To be accepted to a program the applicants must achieve at least the threshold of 60% of correct answers.
Doporučená literatura
Lunt, Pat; Rebman, Peter: Social Studies. Oxford University Press, 2019, s. 6-37, 74-105, 106-141. Richards, Michael, D.; Waibel, Paul R.: Twentieth Century Europe. A Brief History, 1900 to the Present. Wiley Blackwell, 2014, s. 345-378. Colander, David C.; Hunt, Elgin H.: Social Science. An Introduction to the Study of Society. Routledge, 2022, Chapter 1
Termíny
Termín pro podání přihlášek
Den otevřených dveří na Fakultě sociálních studií MUNI
Předměty – příklad průchodu studiem
Jak může vypadat vaše studium:
-
1. semestr
-
2. semestr
- Basics in social research methodology
- Media, politics, and society
- Political and media systems
- Content analysis
- Far right and far left and communication
- Money and Politics
-
3. semestr
- Democracy and media
- Political communication
- Research on politics and media
- Emotions, the media and politics
- Internship
- Media and political participation and mobilization
- Political behavior
-
4. semestr
- Basics in Statistics
- Elections and campaigning
- Media effects
- Political psychology
- Politics, media and civil society
- Reception of socio-political information in the media and on the internet
-
5. semestr
- Bachelor thesis seminar I.
- Citizens, media and public opinion
- Data visualisation
- International news, soft power and diplomacy
- Populist political communication
-
6. semestr
Podrobné informace o předmětech studijního plánu
Informace o studiu
Zajišťuje | Fakulta sociálních studií | |
---|---|---|
Typ studia | bakalářský | |
Forma | prezenční | ano |
kombinovaná | ne | |
distanční | ne | |
Možnosti studia | jednooborově | ano |
jednooborově se specializací | ne | |
v kombinaci s jiným programem | ne | |
Doba studia | 3 roky | |
Vyučovací jazyk | angličtina | |
Bodové hranice a počty přijatých z minulých let | ||
Poplatky za studium
Studium v cizích jazycích je zpoplatněné, platba je za akademický rok |
3 000 EUR Více informací |
Váháte?
Máte otázku?
Nechte si poradit v diskusním fóru Masarykovy univerzity
Diskusní fórum MUNI