Mgr. Daniela Jaklová Střihavková, Ph.D.

Project administrator, Department of Social Policy and Social Work


office: 5.63
Joštova 218/10
602 00 Brno

Show on the map

phone: +420 549 49 4820
e‑mail:
social and academic networks:
CV

Curriculum vitae

Name, first names, scientific degrees
  • Jaklová Střihavková, Daniela, Mgr.
Department/Faculty/University
  • Faculty of Social Studies
    Department of Social Policy and Social Work
Function, current position
  • Administrator
Education and academic qualifications
  • currently: Sociální politika a sociální práce, doktorský studijní program FSS MU / Social Policy and Social Work (inactive), postgradual studies
    2019-2018: Learning-centred and Reflective Teaching: From Theory to Good Practice.
    2013: Utrecht Summer School ‘Phenomenology of Practice and the Tradition of the Utrecht School’
    2012-2010: Sociální politika a sociální práce, magisterský studijní program / Social Policy and Social Work, MA degree FSS MU
    2010-2006: Sociální politika a sociální práce, bakalářský studijní program /Sociqal policy and social work, BA degree FSS MU
Professional experience
  • Organizing EUSOC (European Graduate School in Social Sciences)
    Administration of INZA and SOVA (Inovation of MA and BA study programmes)
Teaching activities
  • Úvod do sociální práce / Introduction to social work
    Dilemata a přístupy ke klientům / Organization and Culture of Social Services
Research activities
  • Social work and disability issues 2016: Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně
Major publications
  • MUSIL, Libor a Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ. Reflecting on a Common Core and the Variability of Social Work Definitions : “Theme and its Interpretations” by Foucault. Journal of Social Work Education. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, 2020, roč. 56, č. 2, s. 384-393. ISSN 1043-7797. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/10437797.2019.1656573. článek v databázi Taylor & Francis info
  • JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ, Daniela. ‘I know, what social work is’ : bringing constructive alignment to a social work course. Online. In Gabriela Pleschová, Agnes Simon. Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe. London: SEDA, 2018, s. 171-179. ISBN 978-1-902435-63-3. book chapter - open access info
  • ŠIMKOVÁ, Lucie, Daniela VODÁČKOVÁ a Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ. Přístup pracovníků linek důvěry k opakovaně volajícím klientům. Časopis sociální práce|Sociálna práca. Národní centrum pro rodinu, 2016, roč. 2/16, s. 57-76, 19 s. ISSN 1213-6204. info

2020/02/19

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info