You are here:
CV
Životopis
- Identifikace osoby
- Mgr. Jakub Vlček
- narozen 20. 1. 1998 ve Zlíně
- Pracoviště
- Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
- Funkce na pracovišti
- Doktorský student/Juniorní výzkumník
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2022 - současnost: Doktorské studium, Pedagogické vědy, Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
- 2020 - 2022: Magisterské studium, Andragogika, Pedagogika, Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
- 2017 - 2020: Bakalářské studium, Pedagogika, Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
- Přehled zaměstnání
- 2022 - současnost: Juniorní výzkumník, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik
- 2021 - současnost: Juniorní výzkumník, Masarykova Univerzita
- 10/2022 - 12/2022: Koordinátor výzkumné skupiny, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik
- 10/2021 - 03/2022: Stážista ve společnosti SOVA studio
- Pedagogická činnost
- Alternativní pohledy na školu
- Kvalitativní výzkum
- Pedagogická komunikace
- Obecná pedagogika
- Školní pedagogika
- Kompendium pro učitele
- Metody a techniky pedagogického výzkumu
- Vedoucí ročníkových prací a bakalářských diplomových prací
- Vědeckovýzkumná činnost
- 2022 - 2025: Spoluřešitel projektu SYRI
- 2021 - 2023: Spoluřešitel projektu Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie (GAČR, GA21-16021S)
- 2021 - 2022: Člen evaluačního týmu projektu ACP4C - Být občanem, neziskové organizace Člověk v tísni, o.p.s., část zaměřená na zavedení metody Filozofie pro děti do základních škol
- Univerzitní aktivity
- 2021: Člen hodnotícího panelu programu Andragogika reprezentujícího studenty
- 2022 - současnost: Správa webu a sociálních sítí Ústavu pedagogických věd
- Vybrané publikace
- VLČEK, Jakub. „Pochopila jsem, jak to na té škole funguje.“ Rekonceptualizace šoku z reality pohledem začínající učitelky. In Konference QAK 2024: Nové horizonty kvalitatívného výskumu. 2024. ISBN 978-80-974522-5-4. URL info
- VLČEK, Jakub. Vize a realita při výběru a přijímání nových učitelů: perspektivy pedagogických lídrů a začínajících učitelek. Studia paedagogica. 2024, roč. 29, č. 1, s. 59–82, 23 s. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2024-1-3. URL info
- VLČEK, Jakub. „Potřebujeme mladou krev“ aneb jak si vedení škol vybírá nové učitelé. In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; 5.-7.9.2023; Ústí nad Labem. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3. URL info
- MALÍKOVÁ, Karolína, Ivo ROZMAHEL a Jakub VLČEK. Ideální podmínky pro participaci ve výuce očima žáků. In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; 5-7.9.2023; Ústí nad Labem. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3. URL info
- VLČEK, Jakub. Jak se učitelé učí filozofovat s dětmi. In 15. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2023. 2023. ISBN 978-80-7509-933-4. URL info
- VLČEK, Jakub. Moje studijní a profesní dráha. In Prezentace pro žáky 9. a 8. ročníku ZŠ Otevřená v rámci předmětu Tvořivá výchova. Základní škola Brno Otevřená, 2023. info
- LINTNER, Tomáš, Klára ŠEĎOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK, Karolína MALÍKOVÁ, Ivo ROZMAHEL, Jakub VLČEK a Barbora NEKARDOVÁ. Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students. Data in Brief. ELSEVIER, 2023, roč. 51, č. 109641, s. 1-7. ISSN 2352-3409. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641. URL info
- VLČEK, Jakub. The vision of the school and its reflection on recruitment and expectations of newly recruited novice teachers. In ATEE Winter Conference 2023: Teacher Professional Development in Times of Global and Glocal Transformations: International Perspectives and Challenges. 2023. URL info
- VLČEK, Jakub a Karolína MALÍKOVÁ. Zdravý životní styl jako záruka dlouhé pracovní schopnosti. In Konference PedF MU: WellTogether: Belonging and Inclusion Conference. 2023. URL info
- KUČEROVÁ, Karolína a Jakub VLČEK. Zdravý životní styl jako záruka dlouhé pracovní schopnosti. Vitální učitel, 2022. URL info
- ŠEĎOVÁ, Klára, Ivo ROZMAHEL a Jakub VLČEK. Závěrečná evaluační zpráva: ACP4C – Být občanem. Vzdělávací program Varianty - Člověk v Tísni, 2022, 41 s. URL info
- ROZMAHEL, Ivo a Jakub VLČEK. Filozofie pro děti - přístup, který může rozvíjet občanské kompetence žáků. In Konference PedF UK “Klíčová role učitele v rozvoji globálních a občanských kompetencí žák”. 2022. URL info
27. 7. 2024