Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Assistant professor, Department of Social Education


correspondence Address:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno

office: bldg. D/5011
Poříčí 538/31
603 00 Brno

Show on the map

phone: +420 549 49 5282
e‑mail: kurowski@ped.muni.cz
social and academic networks:
CV

Curriculum Vitae

Person-Related Identification Information
  • Martina Vodičková, * 1981 in Brno
Department
  • Department of Social Pedagogy, Faculty of Education, MU, Brno
  • SOZE - Society of Citizens Assisting Migrants, Brno
Employment - Position
  • Assistant professor
  • Social worker, Project coordinator
Education and Academic Qualifications
  • 2008 - 2016: Pedagogy, PhD., MU
  • 2000 - 2007: Russian language and literature and Civics, M.A., MU
  • 2004 - 2006: Social pedagogy, M.A., PdF MU
  • 2001 - 2004: Social pedagogy and leisure time, B.A., MU
Employment
  • 2009 - : Department of social pedagogy, Faculty of Education, MU, Brno
  • 2008 - 2011: SOZE - Society of Citizens Assisting Migrants, Brno
Teaching Activities
  • Faculty of Education MU:
  • Social pedagogy
    Leisure time management
    Multicultural education
Internship and stays for the purpose of study or work
  • 2010: Center for Refugee Studies, York University Toronto, Canada
  • 2006: Moscow state pedagogy university, Moscow, Russia
  • 2003: Pädagogische Akademie Eisenstadt, Austria
  • 2010/07/01 – 2010/08/25: York University, Toronto, Other programs, CAN
    • Studijní stáž byla realizována v rámci stipendia PdF MU na podporu studijních pobytů. V Centre for Refugee Studies Yorku University jsem dostala k dispozici mnoho výzkumných materiálů k tématu migrace, přístup do knihovny Yorku univerzity. Díky kontaktům tohoto centra jsem měla možnost hovořit jak s odborníky pracujícími v oblasti imigrace, tak i s výzkumníky pracujícími v akademické sféře a zabývajícími se problematikou imigrace a uprchlictví z různých úhlů pohledu. Setkala jsem se s těmito odborníky a navštívila tato pracoviště: Prof. Susan McGrath – vedoucí pracoviště CRS, výzkumné studie týkající se uprchlíků v Kanadě Mgr. Michele Millard – koordinátorka CRS; poskytnutí výročních zpráv centra od roku 2000 - 2009 Doc. Don Dippo, PhD. – proděkan oddělení pedagogiky, odborník v oblasti vzdělávání imigrantů a uprchlíků Doc. Ranu Basu, PhD. - odborná asistentka katedry georgafie YU, výzkumy týkající se multilingvní reality na školách v Ontariu, geografický model Doc. Jenifer Hyndman, PhD. - přidružená ředitelka, výzkumník; poskytnutí výzkumných studií týkajících se integrace imigrantů, vlivu neziskového sektoru v této oblasti Mgr. Nyembezi Zviuya – studentka spolupracující na výzkumných studiích týkajících se vzdělávání imigrantů v Torontu Mario Calla – výkonný ředitel COSTI (největší NNO v Kanadě poskytující služby ve vzdělávací, sociální a zaměstnanecké oblasti pro imigranty a uprchlíky) Mgr. Almaz Reda – sociální pracovnice NNO Working women, která poskytuje sociální poradenství v lokalitě Jane/Finch, která je v Kanadě známá díky vysokému podílu imigrantů Ildyko Franyo – komunitní koordinátorka Romero House, NNO poskytující azylové ubytování a sociální poradenství pro uprchlíky Paul St. Clair – výkonný ředitel Romského komunitního centra v Torontu Mie Tha La – sociální pracovník NNO „The Spot“, uprchlík z Myanmaru Darcy MacCallum – provinční koordinátor programu SWIS Jako dobrovolník jsem se účastnila programu „Second Harvest“ organizace Romero house a pomáhala jsem jako tlumočník některým klientům. V rámci „Mosaic camp“ jsem spolupracovala při tvorbě volnočasového programu pro děti z řad přistěhovalců s nízkým příjmem. Měla jsem možnost být přítomna přípravám programu „Newcomers orientation week“ v rámci projektu SWIS. 17. - 19. 8. 2010 jsem se účastnila konference „Summer institut 2010“, kterou pořádala katedra pedagogiky York univerzity. Témata konference se soustředila především na komunitní spolupráci ve školách a multikulturalitu. Zúčastnila jsem se jednání v sekcích: Vstříc inkluzivnímu přístupu: příležitosti, výzvy a další kroky a Co si učitelé myslí o spolupráci studentů.
University Activities
  • Symposiuim of social pedagogy - the organizer (Brno, 2010)
  • Internationa conference "Škola, kde jsem člověkem" - the organizer (Brno 2015)
Major Publications
  • KUROWSKI, Martina. Společně ve škole a v kruhu. Gymnasion - Časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice-Outward Bound, 2023, roč. 17/2, č. 33, s. 69-71. ISSN 1214-603X. URL info
  • KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ a František TRAPL. A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools. Efficiency and Responsibility in Education and Science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, 2022, roč. 15, č. 2, s. 116-130. ISSN 2336-2375. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206. Odkaz na plný text výsledku info
  • ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ a František TRAPL. Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 275 s. ISBN 978-80-280-0124-7. info
  • KUROWSKI, Martina a Eva DITTINGEROVÁ. Učení v kruhu na portugalský způsob. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2022, roč. 147, č. 02, s. 33-38. ISSN 0323-0449. URL info
  • KALU, Ntite Orji a Martina KUROWSKI. Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review. European Journal of Education and Pedagogy. European Open Science Publishing, 2021, roč. 2, č. 6, s. 106-110. ISSN 2736-4534. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202. URL info
  • DENGLEROVÁ, Denisa, Martina KUROWSKI a Radim ŠÍP. Communication as a Means of Development in a School with a High Percentage of Foreign Pupils. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2019, roč. 13, č. 3, s. 39-58. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.4. URL info
  • KUROWSKI, Martina, Denisa DENGLEROVÁ a Radim ŠÍP. Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem. In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu. 2019. URL info
  • KUROWSKI, Martina. Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice. Online. In Petra Potměšilová, Milena Öbrink Hobzová. Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, s. 150-166. ISBN 978-80-244-5408-5. URL info
  • KUROWSKI, Martina. Od teorie k výzkumu - od výzkumu zpět k teorii: krize souladu teorie a směřování výzkumu. In Radim Šíp a kol. Příběh první vědecké práce : od thrilleru k happyendu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 123-136. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6731-8. info
  • KUROWSKI, Martina. Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie. Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, roč. 1, č. 1, s. 48-63. ISSN 1805-8825. URL info
  • VODIČKOVÁ, Martina. The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective. In International Technology, Education and Development Conference. 2012. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Edukace žáků-imigrantů v Kanadě, inspirace pro naše školy. Prevence. Praha: Život bez závislostí, o.s., 2012, roč. 9, č. 3, s. 11-13. ISSN 1214-8717. info
  • VODIČKOVÁ, Martina a Monika TANNENBERGEROVÁ. Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu. In Lenka Gulová et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogickém výzkumu a praxi. 1. vyd. Brno: Munipress, 2012, s. 47-54. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice. In Jiří Němec (ed.). Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 141-150. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-7315-224-6. info
  • NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁ. Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 137 - 152, 8 s. ISBN 978-80-7315-220-8. info
  • GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ a Martina VODIČKOVÁ. Setkání asistentů pedagoga a jejich příznivců. 2011. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Transportation loan aneb svoboda za úvěr. Praha: Multikulturní centrum Praha, 2010. Migrace on-line: popularizační web Multikulturního centra Praha info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Přesídlení po kanadsku. Brno: Nesehnuti, 2010, 45 s. ISSN 1214-9640. Přes: čtvrtletník o migraci a lidských právech info
  • NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁ. Výzkum zaměřený na základní oblasti sociální pedagogiky. In Výzkum zaměřený na … : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, s. 13-18. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů. In Výzkum zaměřený na...:Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, s. 18-21. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. info
  • NĚMEC, Jiří, Martina VODIČKOVÁ a Petra MÁJKOVÁ. Výzkum zaměřený na volný čas. In Výzkum zaměřený na … : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, s. 68-77. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. info

2017/07/13

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info

By clicking “Accept Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. Cookie Settings

Necessary Only Accept Cookies