Project information
Výzkum školního vzdělávání: Výukové metody, didaktické prostředky a učební podmínky (SKOLA 2015)
(SKOLA 2015)
- Project Identification
- MUNI/A/1438/2014
- Project Period
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Jana Boumová, DiS., Ph.D.
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Gažová
- Mgr. Jakub Homola
- Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Bc. Vlasta Janíčková
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
- Mgr. Iva Meitnerová
- Mgr. Jan Nekvapil
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
- Mgr. Karel Picka, Ph.D.
- Mgr. Dominik Průdek
- Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Ševčíková
- Mgr. Jaroslav Šrejma
- Mgr. Martin Šustr
- Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.
- Mgr. Lucie Ziembová
Cílem projektu je rozpracování teoretických rámců, konstrukce výzkumných nástrojů a empirické podchycení proměnných vztahujících se k učebním podmínkám, výukovým metodám a didaktickým prostředkům ve školním vzdělávání. Využíváno je perspektivy obecné pedagogiky, primární pedagogiky a oborových didaktik (především přírodních věd, matematiky a výchov). Vycházeno je přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cíle projektu jsou směřovány do základního výzkumu (včetně metodologického), ale také aplikovaného výzkumu (včetně dopadů do školní praxe), a to ve vazbě na doporučení OECD z roku 2012 pro českou vzdělávací politiku v rovině evaluace systému na všech jeho úrovních. Výsledky projektu mohou být konkrétně využitelné pro podporu evaluace mikro a mezoúrovně vzdělávacího systému, zde míněno úrovně školy a výuky.
Publications
Total number of publications: 18
2016
-
Czech high school students´misconceptions about basic genetic concepts: preliminaly result
Journal of Baltic Science Education, year: 2016, volume: 15, edition: 6
-
Možná úskalí a přínosy projektového vyučování ve výuce přírodopisu a biologie
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech, year: 2016
-
Třídní učitel v sociálních vztazích se svými žáky: případová studie
Pedagogická orientace, year: 2016, volume: 26, edition: 2
2015
-
Gamifikace vzdělávacího procesu - využití počítačových her jako didaktického nástroje
Year: 2015, type: Conference abstract
-
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Year: 2015, type: Conference abstract
-
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v přírodopisu
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Metody mravní výchovy žáků základních škol a středních škol
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Metody mravní výchovy žáků základních škol a středních škol
Year: 2015, type: Conference abstract
-
Možná úskalí a přínosy projektového vyučování ve výuce přírodopisu a biologie
Year: 2015, type: Conference abstract
-
Prekoncepty a miskoncepty z fyziologie rostlin aneb jak to vidí učitelé přírodopisu
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings