Project information
Vytvoření předmětu E-learning jako inovace studia na ÚPV FF MU

Project Identification
FRVS/1150/2008
Project Period
1/2008 - 12/2008
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Faculty of Arts

Cílem projektu je vytvoření a zavedení předmětu E-learning do kurikula navazujícího magisterského studia oborů Pedagogika a Sociální pedagogika a poradenství na FF MU. Implementace tohoto předmětu reflektuje jednak rozvoj informačních a komunikačních technologií (ICT) v poslední době, ale zejména trendy začleňování ICT do vzdělávání na vysokých školách. Předmět výrazně rozšíří kompetence studentů v oblasti práce s moderními prostředky ICT, ale posílí rovněž jejich znalosti v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, resp. školské politiky. Nabyté znalosti a dovednosti budou moci studenti využívat nejenom pro rozvoj svého vlastního potenciálu, ale zejména v kontextu své činnosti v různých vzdělávacích institucích. Inovativnost předmětu spočívá ve dvou hlavních aspektech. První je založena na relativně komplexním teoretickém studiu problematiky e-learningu z mnoha pohledů (např. pedagogické teorie a výzkum, cíle školské politiky v ČR i v zahraničí, psychologické a sociologické pohledy na e-learning aj.). Druhý aspekt pak spočívá v nově pojaté roli studentů. Ti nebudou pouze pasivními příjemci znalostí, ale budou spolutvůrci předmětu. Na základě svých znalostí a dovedností budou společně (ve spolupráci s vyučujícím) vytvářet vlastní kurz o e-learningu, který bude využívat adekvátní prostředky ICT (např. elektronické výukové prostředí Moodle, Informační systém Masarykovy univerzity, datové sklady na internetu, výukové objekty apod.). Nedílnou součástí výuky předmětu bude návrh a tvorba multimediálních výukových materiálů. Studenti se tak budou učit o e-learningu e-learningem. Výsledkem tedy budou dva kurzy - jeden studijní, druhý vytvořený studenty, který bude mít obdobný obsah, ale bude mít odlišnou podobu.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info