Project information
Inkluzivní a speciální vzdělávání v přehledových studiích
(ISPS)
- Project Identification
- MUNI/B/1429/2015
- Project Period
- 1/2016 - 12/2016
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category B
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Bc. Kristýna Bělohlávková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- Mgr. Barbora Ilgnerová
- PhDr. Mgr. et Mgr. Nora Jágerová, Ph.D.
- Mgr. Tereza Krčmářová
- PaedDr. Mgr. Bc. Viktor Križo, Ph.D.
- MUDr. Radomír Mager, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Jana Magerová, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Maštenová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Petra Odehnalová
- Mgr. Zuzana Ondroušková, Ph.D.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Kristina Šimečková
- Mgr. Kateřina Štrausová, DiS.
- Mgr. Veronika Uhrová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Michal Vostrý, Ph.D.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
- Mgr. Iva Žáková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Pavla Žáková
Vzdělávání všech žáků v co nejméně restriktivním (segregovaném) prostředí je základním prvkem paradigmatu speciální pedagogiky 21. století. Přechod od odděleného vzdělávání ke vzdělávání společnému však představuje nejen výzvu ke změně pro jednotlivé učitele a školy, ale je výzvou pro celou společnost. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci Výzkum v prostředí inkluzivního a speciálního vzdělávání více jak dvě desítky doktorandů DSP speciální pedagogika. Základní otázky, které si pro rok 2016 klademe jsou: Které fenomény při přechodu k inkluzivnímu vzdělávání je zapotřebí zkoumat? Jakým způsobem je možné změny na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální analyzovat? Jaká metodologie výzkumu se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány v pedagogické praxi? Dále si v roce 2015 klademe za cíl pevněji etablovat žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika.
Publications
Total number of publications: 9
2016
-
Asistent pedagoga jako jedna z důležitých oblastí podpůrných opatření
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II., edition: 1. vydání, year: 2016, number of pages: 8 s.
-
Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II., edition: 1. vydání, year: 2016, number of pages: 14 s.
-
Konference studentů DSP Speciální pedagogika Inkluzivní vzdělávání
Year: 2016, type: Conference
-
Metodologický workshop pro studenty Ph.D. Speciální pedagogika 2016
Year: 2016, type: Workshop
-
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
Year: 2016, edition: Vyd. první, number of pages: 140 s.
-
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II.
Year: 2016, edition: Vyd. 1.
-
workshop - tvorba přehledových studií
Year: 2016, type: Workshop
-
workshop - tvorba přehledových studií II
Year: 2016, type: Workshop
-
Závislost na lécích u osob se zdravotním postižením
Year: 2016, type: Appeared in Conference without Proceedings