Project information
Design Thinking Action Lab 2017: informační chování a aplikovaný design (DISRI)

Project Identification
MUNI/A/1114/2016
Project Period
1/2017 - 12/2017
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Arts

Cílem projektu je podpořit studentské projekty specifického výzkumu, které jsou rozvíjeny pomocí metodik Human-Centered Design, vzdělávacích workshopů a mentoringem ze strany akademiků i odborníků z praxe. Studentské projekty realizované v rámci Aplikačního semináře (dále jen „projekty APLS“) jsou dvousemestrálními výzkumnými a aplikačními projekty magisterských studentů oboru Informační studia a knihovnictví. V roce 2017 se budou aplikace i výzkumy informačního chování zaměřovat především na tyto oblasti:

  • Cesta službou (uživatelské testování předregistrace nových čtenářů Moravské zemské knihovny)
  • Testování nového klienta a aplikací Digitální knihovny na digitalniknihovna.cz
  • Uživatelské testování vybraného portálu - CPK
  • Uživatelské testování vybraného portálu - www.mzk.cz / Informační chování čtenářů Moravské zemské knihovny (motivace, spokojenost se službami, identifikace slabých míst a návrh řešení)
  • Jak studenti prvního ročníku na VŠ pracují s anglickými akademickými texty
  • Informační chování žen v těhotenství
  • Publikační chování vědců ve vybraném oboru (bibliometrická studie)
  • Informační chování vybrané komunity praxe (upřesňuje se)
  • Informační chování u lidí kteří nakupují online vzdělávací programy/aplikace/kurzy
  • Budování osobní knihovny
  • Informační chování neuživatelů knihovny: sense-making studie
  • Informační chování rodičů odmítajících očkování
  • Informační praktiky alternativně se stravujících lidí: everydaylife information seeking study
  • Informační zvyky uživatelů informačního systému Masarykovy univerzity
  • Přístupy k výuce informační gramotnosti: fenomenografická studie studentů Kurzu práce s informacemi (KPI)

Publications

Total number of publications: 21


Previous 1 2 3 Next

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info