Project information
Development of activity, independence and creativity of pupils
- Project Identification
- GA406/96/1102
- Project Period
- 1/1996 - 1/1998
- Investor / Pogramme / Project type
-
Czech Science Foundation
- Standard Projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
Vrámci transformace čeké školy vystupuje do popředí myšlenka optimálního rozvoje osobnosti žáka i učitele, zejména jejich tvořivosti. Ačkoliv v zahraničí se této problematice věnuje intenzivní pozornost již několik desetiletí, česká pedagogika se těmito otázkami zabývá jen okrajově. Cílem projektu je objasnit na základě zevrubné analýzy výsledků, kterých bylo v této oblasti dosaženo, na základě vlastních výzkumů a s využitím zkušeností novátorských učitelů podmínky a cesty rozvíjení žákovské aktivity, samostatnosti a tvořivosti. Důležitým rysem projektu je úzká spolupráce pedagogů a psychologů, jejímž výsledkem má být mimo jiné rozpracování způsobů realizace postupného rozvíjení samostnosti a tvůrčí aktivity žáků, včetně návrhů programů stimulace tvořivosti, využitelných učiteli v jejich každodenní činnosti v rodinné výchově i rozvoje tvořivosti samých učitelů.
Publications
Total number of publications: 34
2004
-
Intervence předmětových didaktiků do rozvíjení pedagogických dovedností. Výzkumná zpráva
Year: 2004, type:
-
Kasačová, B. Učiteľ. Profesia a príprava.
Pedagogická orientace, year: 2004, volume: 2003, edition: 2
2002
-
K optimalizaci vztahů mezi učitelem a rodiči žáků
XX.Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu., year: 2002
-
Kommentar zur Entwicklung der humanwissenschaftlichen Ausbildung der GrundschullehrerInnen an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk Universität Brno
Grudschullehrerinnen- und -lehrerausbildung in den Humanwissenschaften Tschechien-Österreich, edition: Vyd. 1., year: 2002, number of pages: 20 s.
-
Kooperace v edukačních vztazích mezi učitelem a rodiči žáků
Studie z teorie a metodiky výchovy, year: 2002
-
Kritische Stellungnahme zu den aktuellen Curricula für den humanwissenschaftlichen Bereich
Grudschullehrerinnen- und -lehrerausbildung in den Humanwissenschaften Tschechien-Österreich, edition: Vyd. 1., year: 2002, number of pages: 20 s.
-
Teorie a metodika výchovy-pojetí předmětu
Studie z teorie a metodiky výchovy, year: 2002
2000
-
Německo-anglicko-český pedagogický slovník
Year: 2000, edition: Vyd. 1., number of pages: 174 s.
-
Symbiotické vztahy mezi sociální pedagogikou a rodinnou pedagogikou
Sociální pedagogika jako vědecká a společensky užitná disciplína, year: 2000
1999
-
Jedna z cest pregraduální přípravy studentů učitelství k vychovatelským kompetencím
Sociálně edukativní problémy mládeže a dospělých v reflexi pedagogické teorie a praxe, year: 1999