Project information
Současné problémy výzkumu médií a jejich publik III
- Project Identification
- MUNI/A/1257/2022
- Project Period
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
- Faculty of Social Studies
Projekt je zaměřený na současné vybrané problémy mediálního výzkumu. Zahrnuje čtyři dílčí výzkumné studie, které systematicky rozvíjí klíčová výzkumná témata na Katedře mediálních studií a žurnalistiky. Výzkum úzce souvisí s proměnami mediálního prostředí vlivem nových digitálních médií a řeší související dopady těchto změn na uživatele a konzumenty těchto médií. Prvním tématem projektu je politická komunikace a mediální publika ve fragmentovaném mediálním prostředí, druhým jsou aktuální problémy fungování redakcí. Projekt je založen zejména na systematické analytické práci s dostupnými daty (kvantitativní i kvalitativní datasety) a s již uskutečněnými studiemi (systematická rešerše). Hlavním cílem projektu je podpořit magisterské a doktorské studenty v jejich výzkumných aktivitách, proto jsou i témata úzce svázaná s dizertačními pracemi členů týmů. Výstupem projektu budou rukopisy pro zahraniční recenzovaná periodika, prezentace na konferencích a závěrečný workshop, na němž budou členové týmu prezentovat základní zjištění výzkumů.
Publications
Total number of publications: 5
2023
-
Barriers to Participation in Polarized Online Discussions About Covid-19 and the Russo-Ukrainian War
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Incivility and Intolerance in COVID-19 Discussions on Facebook
Social Media + Society, year: 2023, volume: 9, edition: 4, DOI
-
Metanarativy nejistoty: polarizace a útisk v online uživatelském diskurzu v krizových dobách
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Navigating Online Discussions: The role of Incivility and Disinformation
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Resilience to disinformation on social networking sites : Motivation and strategies of active users
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings