Project information
Clinical Pharmacology and Therapeutics Teach the Teacher program
(CP4T)
- Project Identification
- 2022-1-NL01-KA220-HED-000088069
- Project Period
- 10/2022 - 9/2025
- Investor / Pogramme / Project type
-
European Union
- Erasmus+ Key Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices
- Cooperation partnerships
- MU Faculty or unit
- Faculty of Medicine
- Cooperating Organization
-
Universität Lübeck
Universidad de La Laguna
Université de Montpellier II
Universita di Bologna
Ghent University
Erasmus University Medical Center Rotterdam
The University of Gothenburg
University Medical Centers
- Responsible person Erik Donker
Záměrem projektu CP4T je vytvoření komplexního programu „Teach the teacher“ pro učitele předmětů orientovaných na klinickou farmakologii a farmakoterapii v Evropě. Program bude zaměřen na aktualizaci "WHO Teacher’s guide to good prescribing" a "WHO Guide to good prescribing" (online) a dále bude sestávat z multimodulového kurzu „Teach the teacher“ a několika dalších tréninkových materiálů pro učitele (např. video-návody, přehledové zprávy/články o metodách školení/hodnocení v předmětech zaměřených na klinickou farmakologii a farmakoterapii založené na důkazech, databanky kazuistik). Vytvořením praktických manuálů, multimodulového kurzu „Teach the teacher“ a dalších tréninkových materiálů se snažíme vytvořit platformu pro edukaci učitelů klinické farmakologie a farmakoterapie a potažmo pomocí nich harmonizovat a modernizovat výuku v této oblasti na celoevropské úrovni. Charakter samotného projektu podporuje navázání a rozvoj úzké spolupráce mezi jednotlivými evropskými univerzitami.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 2
2024
-
Student Run Clinics in Pharmacotherapy Education International student run clinic project
Year: 2024, type:
-
Transitioning to team-based learning in clinical pharmacology significantly improves students’ self-confidence
Year: 2024, type: Conference abstract