Project information
Exploring Teacher-Centred and Student-Centred Teaching as Contradictory Paths towards Inclusive Education in Primary Schools

Investor logo
Project Identification
GA25-15505S
Project Period
1/2025 - 12/2027
Investor / Pogramme / Project type
Czech Science Foundation
MU Faculty or unit
Faculty of Education

Inkluzivní vzdělávání se týká zvyšování účasti, participace a výsledků všech žáků v běžných školách, různorodých z hlediska jejich schopností, pohlaví, socioekonomického či etnického původu. Cílem tohoto výzkumného projektu je zkoumat, jak dvě protichůdné vyučovací strategie přispívají k naplnění těchto snah. Jako první vyučovací strategie se míní tradiční frontální vyučovací strategie orientovaná na učitele, která byla obohacena o responzivnost a formativní hodnocení. Jako druhá se míní zážitková vyučovací strategie s minimálními instrukcemi orientovaná na žáka, která je založena na sebeřízeném učení. Tento výzkumný projekt bude využívat smíšenou metodu několika případových studií vyučovacích praktik ve čtyřech základních školách v České republice, které praktikují demokratické nebo responzivní vyučovací strategie. Projekt je průkopnický v rekonceptualizaci inkluzivního vzdělávaní s ohledem na příznivé vyučovací strategie a v kritickém zkoumání těchto vyučovacích strategií. Výsledkem projektu jsou čtyři články v zahraničních časopisech (4 Jimp) a jedna odborná kniha.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info

By clicking “Accept Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. Cookie Settings

Necessary Only Accept Cookies