Project information
Role speciálního pedagoga oftalmopeda v návaznosti na naplňování potřeb dětí, žáků a studentů se zrakovým postižením a vzdělávání pečovatelů pomocí krátkých intenzivních programů

Projekt se skládá ze dvou částí A a B. Část A bude realizován doktorandy studijního programu Speciální pedagogika a jejich školiteli, kteří působí na Katedře speciální a inkluzivní pedagogiky (dále KSIP). Část B bude realizována doktorandy studijního programu Speciální pedagogika a jejich školiteli, kteří působí na Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání (dále IVIV).

část A) Projekt se zabývá problematikou role speciálního pedagoga oftalmopeda/ tyflopeda v kontextu jeho praxe ve vzdělávání dětí, žáků a studentů s postižením zraku.
Výzkum je zacílen na roli/role, které zastává oftalmoped/tyfloped v rámci naplňování aktuálních speciálních vzdělávacích potřeb zvolené cílové skupiny, jejíž edukace se v posledních desetiletích významně proměnila. Výsledky projektu budou prezentovány na mezinárodní konferenci a publikovány.
část B) Projekt se zabývá tématem speciálněpedagogické a behaviorálně analytické podpory rodičů a dalších pečovatelů dětí s PAS, dále využitím nových technologií (zejména virtuální reality) při výuce dovedností formálních i neformálních pečovatelů, stejně jako vytvářením podmínek pro přechod mezi předškolním vzděláváním a základní školou u dětí s neurovývojovým postižením.
Cílem projektu v roce 2025 je podrobnější rozpracování kvantitativně orientované analýzy krátké intenzivní podpory rodičů dětí s PAS pomocí N1 experimentální výzkumného designu a rozpracování tématu metodiky BST (Behavior skills training). Výsledky studie budou dostupné odborné veřejnosti prostřednictvím článků v domácích i zahraničních odborných časopisech. Projekt přímo navazuje na témata dizertačních prací studentů DSP Speciální pedagogika.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info