Project information
Personalization and the need of privacy: transcending information challenges (PANOPTICON)

Project Identification
MUNI/A/1781/2024
Project Period
1/2025 - 12/2025
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Law

Personalizace představuje v dnešní době velmi rozšířenou obchodní strategii, jejímž cílem je spotřebitelům nabídnout co nejrelevantnější, individualizovaný obsah, včetně cílené reklamy nebo personalizované ceny. Přizpůsobení nabídky jednotlivým spotřebitelům umožňují technologie sledující preference zákazníků a následná datová analýza získaných údajů. Jsou shromažďována data, která vypovídají o vzorcích chování, včetně nákupního chování, návycích, zájmech, preferencích, aktivitě na internetu, ale i o charakteristikách spotřebitele vedoucích k jeho zranitelnosti – například o tendencích k hazardním hrám, problémech s udržením pozornosti nebo o psychickém zdraví. V rámci projektu PANOPTICON se řešitelka zaměří na kolizi mezi personalizací a ochranou soukromí s důrazem na vztah soukromí a ochrany osobních údajů. Součástí výstupu bude zhodnocení možnosti kvalifikovat personalizaci jako zakázanou formu automatizovaného rozhodování podle GDPR, včetně posouzení role souhlasu subjektu údajů se zpracováním osobních údajů.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

More info