Publication details
Strategie řízení kvality ve škole: od kolegiálních vztahů k organizačnímu učení.
Title in English | Strategy of quality management: from collegial relations to organizational learning |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2016 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | V důsledku celoevropských i národních školsko-politických trendů jsou školy již po léta vystaveny požadavkům na zásadnější vnitřní proměnu. Úspěšná proměna jde ruku v ruce s rozvojem procesů učení ve školách, a to nejen žáků, ale i dospělých. Ty mohou být podporovány zevnitř i zvnějšku osobami, které lze pokládat za „agenty změny“ – jde o pedagogické konzultanty, mentory a jiné školní specialisty. Cílem příspěvku je ukázat na příkladu dobré praxe a výsledcích evaluačního výzkumu, jakou pedagogičtí konzultanti a mentoři podporují procesy organizačního učení a jak rozvíjejí zdravé kolegiální vztahy mezi učiteli. |