You are here:
Publication details
Psychosociální charakteristiky žáků s dvojí výjimečností v kombinaci nadání a specifických poruch učení
Title in English | Psychosocial characteristics of twice exceptional students in a combination of giftedness and specific learning disabilities |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2022 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Předkládaný příspěvek prezentuje výsledky realizované přehledové studie zabývající se psychosociálními charakteristikami žáků s dvojí výjimečností v kombinaci vysokého kognitivního nadání a specifických poruch učení na mezinárodní úrovni. Z výsledku přehledové studie vyplývá, že žáci s dvojí výjimečností ve zmíněné kombinaci disponují specifickým psychosociálním profilem, který je ovlivněn kombinací charakteristik vyplývajících z nadání a charakteristik vyplývajících ze specifických poruch učení. Tyto charakteristiky jsme sledovali v rámci sedmi oblastí, kterými jsou osobnostní charakteristiky, interpersonální vztahy, motivace, sebepojetí, emoční prožívání, externalizované problémy a pracovní charakteristiky. |