You are here:
Publication details
Reflexe a sebereflexe v kvalifikačním vzdělávání v sociální práci jako cesta k harmonické osobnosti pracovníků
Title in English | Reflection and self-reflection in qualification education in social work as a way to harmonious personality of workers |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2024 |
Type | Article in Periodical |
Magazine / Source | Caritas et Veritas |
Citation | |
Description | Sociální práce je profese kladoucí vysoké požadavky na osobnost pracovníků. K osobnímu, potažmo profesnímu růstu přispívá reflexe, zpětná vazba a sebereflexe. Cílem textu je hledání odpovědi na otázku po způsobu, jakým schopnost reflexe a sebereflexe u studujících sociální práce podporovat a prohlubovat. Jako vhodný koncept podpory reflexe je navržen model jádrové reflexe a ALACT model. Na příkladu tematické analýzy dvou deníků z období karantény spojené s online výukou studentek vybrané vyšší odborné školy autoři ukazují, jak je možné zkušenosti s krizovou situací pandemie využít k práci na profesním a osobním růstu studentů a studentek sociální práce. V analýze přitom upozorňují na jednotlivé vrstvy obou výše zmíněných modelů. |