You are here:
Publication details
Problémový žák – žák s problémem? Sonda do prekonceptů studujících učitelství.
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2011 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Koncept „problémový žák“ může být problematickou součástí kurikula vysokoškolské přípravy budoucích učitelů a učitelek. Sociálně konstrukcionistický přístup teoreticky mapuje současný obsah tohoto pojmu a klade jej do kontextu normativní povahy pedagogicko-psychologického paradigmatu v přístupu k subjektům vzdělávání na ZŠ a SŠ. K rekonceptualizaci pojmu – „žák s problémem“ - je využit narativní přístup, konkrétně externalizace problému. Prostřednictvím explorační kvalitativní obsahové analýzy „problémový žák“ a „žák s problémem“ jsou mapovány individuální prekoncepce těchto pojmů u studentů a studentek učitelství v prvním ročníku (N50). |