doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.
zástupce vedoucího ústavu – Ústav pedagogických věd
korespondenční adresa:
Arna Nováka 1/1, 602 00 Brno
kancelář: bud. C/C.414
Arna Nováka 1
602 00 Brno
telefon: | 549 49 3520 |
---|---|
e‑mail: |
sociální a akademické sítě: |
---|
- Pracoviště
- Ústav pedagogických věd
Filozofická fakulta
Masarykova univerzita
A. Nováka 1
602 00 Brno
- Ústav pedagogických věd
- Funkce na pracovišti
- akademický pracovník - docent
- zástupce vedoucího ústavu
- akademický pracovník - docent
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2014: Univerzita Komenského v Bratislavě, Filozofická fakulta, habilitační řízení v oboru Pedagogika (doc.)
habilitační práce: Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze
- 2009: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, doktorský studijní program v oboru Pedagogika (Ph.D.)
disertační práce: Volba další vzdělávací dráhy žáků základních škol v kontextu rodiny
- 2005: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, rigorózní zkouška v oboru Pedagogika (PhDr.)
rigorózní práce: Příprava žáků základních škol na volbu povolání
- 2002: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň základních škol (Mgr.)
- 2014: Univerzita Komenského v Bratislavě, Filozofická fakulta, habilitační řízení v oboru Pedagogika (doc.)
- Přehled zaměstnání
- Od roku 2017
Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd
pozice: docent, garant studijního programu Sociální pedagogika a pradenství (bakalářské a navazující magisterské studium)
- 2009–2016
Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, Oddělení sociálních věd
pozice: docent (od 2014), odborný asistent (2009 – 2014), zástupce ředitelky pro vědu a výzkum (2016)
- Od roku 2017
- Pedagogická činnost
- Výuka předmětů: Sociální a poradenské služby, Sociální pedagogika, Sociální patologie, Sociální deviace, Pedagogická diagnostika, Metody a techniky pedagogického výzkumu, Svět práce, Výchovné poradenství, Sociologie a psychologie aj.
- Člen zkušební komise pro státní bakalářské, magisterské a doktorské zkoušky v oboru Pedagogika (Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy)
- Výuka předmětů: Sociální a poradenské služby, Sociální pedagogika, Sociální patologie, Sociální deviace, Pedagogická diagnostika, Metody a techniky pedagogického výzkumu, Svět práce, Výchovné poradenství, Sociologie a psychologie aj.
- Odborná profilace
- Pracovní schopnost a zdraví učitelů a profesionálů v sociálních službách
- Sociální vlivy promítající se do volby další vzdělávací a profesní dráhy, vliv rodiny, rodinného prostředí a rodinných procesů na kariérové rozhodování, výchova k volbě povolání, kariérový rozvoj, kariérová adaptabilita
- Školní adaptace žáků-cizinců
Řešené projekty základního a aplikovaného výzkumu: - 2024–2029: Hlavní řešitel projektu TAČR Sigma DC5 Tvorba a implementace nástrojů pro datově podložené rozhodování o prevenci a poskytování zdravotní a sociální péče: využití mikrosimulace a modulárního eHealth systému (DECIDEHealth) (TQ12000018)
- 2023–2025: Hlavní řešitel projektu GAČR Research on perceived work ability among lower secondary school teachers (23-05312S)
- 2022–2025: Seniorní výzkumník, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, skupina Vzdělávání
- 2019–2022: Hlavní řešitel projektu TAČR Modifikace finského vzdělávacího programu Towards Successful Seniority na základě aktuálních potřeb učitelů středních škol (TL02000290)
- 2018–2020: Hlavní řešitel projektu GAČR Kariérová adaptabilita absolventů odborných vyšších sekundárních škol v období přechodu ze školy do práce (18-07537S)
- Pracovní schopnost a zdraví učitelů a profesionálů v sociálních službách
- Odborné aktivity a členství v redakčních radách a společnostech
- Hlavní výkonný redaktor časopisu Studia paedagogica (ISSN 1803-7437)
- Předseda programové rady studijního programu Sociální pedagogika a poradenství
- Člen oborové rady programu Educational Sciences a Pedagogické vědy (Ph.D.)
- Oponent pracovní skupiny Národního pedagogického institutu ČR pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce
- Člen Odborného orgánu hotnotitelů, poradní orgán Rady pro výzkum, vývoj a inovace
- Člen redakční rady recenzovaného vědeckého časopisu Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání (ISSN 1804-526X), Acta Educationis Generalis (ISSN 1338-3965) a Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích, ISSN 2570-7612
- Člen České asociace pedagogického výzkumu
- Člen Asociace vzdělavatelů v sociální pedagogice
Ukončené aktivity: - Výkonný redaktor recenzovaného vědeckého časopisu Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání (ISSN 1804-526X) (2011–2016)
- Člen hodnotícího panelu GAČR (panel 207 - Psychologie, pedagogika) (2019–2023)
- Hlavní výkonný redaktor časopisu Studia paedagogica (ISSN 1803-7437)
- Výsledky vědecké práce
- Autorství a spoluautorství: více než 90 vědeckých a odborných publikaci
- Ohlasy: 188 citací a recenzí v českých a zahraničních publikacích (145 ve Web of Science/Scopus)
- Autorství a spoluautorství: více než 90 vědeckých a odborných publikaci
- Vybrané publikace
- HLAĎO, Petr a Klára HARVÁNKOVÁ. Teachers’ perceived work ability: a qualitative exploration using the Job Demands-Resources model. Humanities & Social Sciences Communications. London, England: Springer Nature, 2024, roč. 11, č. 1, s. 1-10. ISSN 2662-9992. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-024-02811-1. URL info
- HLAĎO, Petr, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Tomáš LINTNER, Martin FICO a Oksana Yuriyivna STUPAK. “The Schools Try, But...”: A Holistic Perspective on the Social Adaptation of Ukrainian Refugee Students in Czech Schools. Learning, Culture and Social Interaction. London, England: Elsevier, 2024, roč. 2024, č. 48, s. 1-18. ISSN 2210-6561. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2024.100854. URL info
- KVASKOVÁ, Lucia, Petr HLAĎO, Petr PALÍŠEK, Václav ŠAŠINKA, Stanislav JEŽEK, Andreas HIRSCHI a Petr MACEK. A Longitudinal Study of Relationships Between Vocational Graduates’ Career Adaptability, Career Decision-Making Self-Efficacy, Vocational Identity Clarity, and Life Satisfaction. Journal of Career Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2023, roč. 31, č. 1, s. 27-49. ISSN 1069-0727. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/10690727221084106. URL info
- HLAĎO, Petr, Libor JUHAŇÁK, Lenka HLOUŠKOVÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Exploring the Roles of Career Adaptability, Self-Esteem, and Work Values in Life Satisfaction Among Emerging Adults During their Career Transition. Emerging Adulthood. Thousand Oaks: Sage Publishing, 2022, roč. 10, č. 1, s. 135-148. ISSN 2167-6968. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/21676968211012586. URL info
- HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Andreas HIRSCHI a Petr MACEK. Career Adaptability and Social Support of Vocational Students Leaving Upper Secondary School. Journal of Career Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2020, roč. 28, č. 3, s. 478-495. ISSN 1069-0727. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/1069072719884299. URL info
- HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Stanislav JEŽEK, Libor JUHAŇÁK, Petr MACEK, Petra DAŇSOVÁ, Jaroslav GOTTFRIED, Petr PALÍŠEK, Karel REČKA a Václav ŠAŠINKA. Kariérová adaptabilita : její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 208 s. monografie. ISBN 978-80-210-9666-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9692-2020. URL info
28. 9. 2024