doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.

zástupce vedoucího ústavu – Ústav pedagogických věd


korespondenční adresa:
Arna Nováka 1/1, 602 00 Brno

kancelář: bud. C/C.414
Arna Nováka 1
602 00 Brno

Zobrazit na mapě

telefon: 549 49 3520
e‑mail:
sociální a akademické sítě:
Životopis
Pracoviště
  • Ústav pedagogických věd
    Filozofická fakulta
    Masarykova univerzita
    A. Nováka 1
    602 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • akademický pracovník - docent
  • zástupce vedoucího ústavu
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2014: Univerzita Komenského v Bratislavě, Filozofická fakulta, habilitační řízení v oboru Pedagogika (doc.)
    habilitační práce: Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze
  • 2009: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, doktorský studijní program v oboru Pedagogika (Ph.D.)
    disertační práce: Volba další vzdělávací dráhy žáků základních škol v kontextu rodiny
  • 2005: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, rigorózní zkouška v oboru Pedagogika (PhDr.)
    rigorózní práce: Příprava žáků základních škol na volbu povolání
  • 2002: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň základních škol (Mgr.)
Přehled zaměstnání
  • Od roku 2017
    Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd
    pozice: docent, garant studijního programu Sociální pedagogika a pradenství (bakalářské a navazující magisterské studium)
  • 2009–2016
    Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, Oddělení sociálních věd
    pozice: docent (od 2014), odborný asistent (2009 – 2014), zástupce ředitelky pro vědu a výzkum (2016)
Pedagogická činnost
  • Výuka předmětů: Sociální a poradenské služby, Sociální pedagogika, Sociální patologie, Sociální deviace, Pedagogická diagnostika, Metody a techniky pedagogického výzkumu, Svět práce, Výchovné poradenství, Sociologie a psychologie aj.
  • Člen zkušební komise pro státní bakalářské, magisterské a doktorské zkoušky v oboru Pedagogika (Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy)
Odborná profilace
  • Pracovní schopnost a zdraví učitelů a profesionálů v sociálních službách
  • Sociální vlivy promítající se do volby další vzdělávací a profesní dráhy, vliv rodiny, rodinného prostředí a rodinných procesů na kariérové rozhodování, výchova k volbě povolání, kariérový rozvoj, kariérová adaptabilita
  • Školní adaptace žáků-cizinců

    Řešené projekty základního a aplikovaného výzkumu:
  • 2024–2029: Hlavní řešitel projektu TAČR Sigma DC5 Tvorba a implementace nástrojů pro datově podložené rozhodování o prevenci a poskytování zdravotní a sociální péče: využití mikrosimulace a modulárního eHealth systému (DECIDEHealth) (TQ12000018)
  • 2023–2025: Hlavní řešitel projektu GAČR Research on perceived work ability among lower secondary school teachers (23-05312S)
  • 2022–2025: Seniorní výzkumník, Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik, skupina Vzdělávání
  • 2019–2022: Hlavní řešitel projektu TAČR Modifikace finského vzdělávacího programu Towards Successful Seniority na základě aktuálních potřeb učitelů středních škol (TL02000290)
  • 2018–2020: Hlavní řešitel projektu GAČR Kariérová adaptabilita absolventů odborných vyšších sekundárních škol v období přechodu ze školy do práce (18-07537S)
Odborné aktivity a členství v redakčních radách a společnostech
  • Hlavní výkonný redaktor časopisu Studia paedagogica (ISSN 1803-7437)
  • Předseda programové rady studijního programu Sociální pedagogika a poradenství
  • Člen oborové rady programu Educational Sciences a Pedagogické vědy (Ph.D.)
  • Oponent pracovní skupiny Národního pedagogického institutu ČR pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce
  • Člen Odborného orgánu hotnotitelů, poradní orgán Rady pro výzkum, vývoj a inovace
  • Člen redakční rady recenzovaného vědeckého časopisu Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání (ISSN 1804-526X), Acta Educationis Generalis (ISSN 1338-3965) a Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích, ISSN 2570-7612

  • Člen České asociace pedagogického výzkumu
  • Člen Asociace vzdělavatelů v sociální pedagogice

    Ukončené aktivity:
  • Výkonný redaktor recenzovaného vědeckého časopisu Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání (ISSN 1804-526X) (2011–2016)
  • Člen hodnotícího panelu GAČR (panel 207 - Psychologie, pedagogika) (2019–2023)
Výsledky vědecké práce
  • Autorství a spoluautorství: více než 90 vědeckých a odborných publikaci
  • Ohlasy: 188 citací a recenzí v českých a zahraničních publikacích (145 ve Web of Science/Scopus)
Vybrané publikace
  • HLAĎO, Petr a Klára HARVÁNKOVÁ. Teachers’ perceived work ability: a qualitative exploration using the Job Demands-Resources model. Humanities & Social Sciences Communications. London, England: Springer Nature, 2024, roč. 11, č. 1, s. 1-10. ISSN 2662-9992. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-024-02811-1. URL info
  • HLAĎO, Petr, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Tomáš LINTNER, Martin FICO a Oksana Yuriyivna STUPAK. “The Schools Try, But...”: A Holistic Perspective on the Social Adaptation of Ukrainian Refugee Students in Czech Schools. Learning, Culture and Social Interaction. London, England: Elsevier, 2024, roč. 2024, č. 48, s. 1-18. ISSN 2210-6561. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2024.100854. URL info
  • KVASKOVÁ, Lucia, Petr HLAĎO, Petr PALÍŠEK, Václav ŠAŠINKA, Stanislav JEŽEK, Andreas HIRSCHI a Petr MACEK. A Longitudinal Study of Relationships Between Vocational Graduates’ Career Adaptability, Career Decision-Making Self-Efficacy, Vocational Identity Clarity, and Life Satisfaction. Journal of Career Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2023, roč. 31, č. 1, s. 27-49. ISSN 1069-0727. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/10690727221084106. URL info
  • HLAĎO, Petr, Libor JUHAŇÁK, Lenka HLOUŠKOVÁ a Bohumíra LAZAROVÁ. Exploring the Roles of Career Adaptability, Self-Esteem, and Work Values in Life Satisfaction Among Emerging Adults During their Career Transition. Emerging Adulthood. Thousand Oaks: Sage Publishing, 2022, roč. 10, č. 1, s. 135-148. ISSN 2167-6968. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/21676968211012586. URL info
  • HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Andreas HIRSCHI a Petr MACEK. Career Adaptability and Social Support of Vocational Students Leaving Upper Secondary School. Journal of Career Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2020, roč. 28, č. 3, s. 478-495. ISSN 1069-0727. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/1069072719884299. URL info
  • HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Stanislav JEŽEK, Libor JUHAŇÁK, Petr MACEK, Petra DAŇSOVÁ, Jaroslav GOTTFRIED, Petr PALÍŠEK, Karel REČKA a Václav ŠAŠINKA. Kariérová adaptabilita : její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 208 s. monografie. ISBN 978-80-210-9666-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9692-2020. URL info

28. 9. 2024

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info