Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
odborná asistentka – Katedra pedagogiky
korespondenční adresa:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno
kancelář: bud. D/2031
Poříčí 538/31
603 00 Brno
telefon: | 549 49 4044 |
---|---|
e‑mail: |
sociální a akademické sítě: |
---|
Počet publikací: 79
2024
-
‘They usually look happy.’ approaches to the adaptation of Ukrainian refugees in Czech schools
Pedagogy, Culture & Society, rok: 2024, DOI
-
“The Schools Try, But...”: A Holistic Perspective on the Social Adaptation of Ukrainian Refugee Students in Czech Schools
Learning, Culture and Social Interaction, rok: 2024, ročník: 2024, vydání: 48, DOI
-
Discursive subjugation and the ways out: Narratives of othering among Czech Roma mothers
Romani Studies, rok: 2024, ročník: 34, vydání: 1, DOI
-
Dokáží české školy podpořit znevýhodněné žáky?
Rok: 2024, druh: Vyžádané přednášky
-
Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, rok: 2024, ročník: XXX, vydání: XXX, DOI
-
Nejdříve celá třída, až potom jednotlivci? Etnografie profesního učení studentů učitelství na praxi zaměřeného na žákovskou diverzitu
SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW, rok: 2024, ročník: 60, vydání: 4, DOI
-
Od fixních skupin k dynamickým praktikám: Jak učitelé zohledňují individuální vzdělávací potřeby všech žáků
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Podpora angažovanosti nebo úspěšnosti? Rovné příležitosti v kontextu škol se sociálně znevýhodněnými žáky.
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity
JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING, rok: 2024, ročník: 50, vydání: 3, DOI
-
THE BARRIERS IN THE ADAPTATION OF STUDENTS FROM UKRAINE TO CZECH SCHOOLS
Rok: 2024, druh: Konferenční abstrakty