Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.

odborný asistent – Katedra pedagogiky


korespondenční adresa:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno

kancelář: bud. D/3014
Poříčí 538/31
603 00 Brno

Zobrazit na mapě

telefon: 549 49 6929
e‑mail:
sociální a akademické sítě:
Životopis

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. narozen 1985 v Brně
Pracoviště
  • Pedagogická fakulta, katedra pedagogiky
  • http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe-spolecneho-zakladu
Funkce na pracovišti
  • odborný asistent
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2013-2018: PdF MU, Pedagogika, PhD.
  • 2012-2013: FF MU, Zkušenostně reflektivní učení pro učitele, CŽV
  • 2010-2013: PdF MU, Učitelství občanské výchovy pro základní školy; FSpS MU, Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy, Mgr.
  • 2005-2010: PdF MU, Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání; FSpS MU, Animátor sportovních aktivit, Bc.
Přehled zaměstnání
  • 2014-doposud: PdF MU, katedra pedagogiky, odborný asistent
  • 2012-2014: FF MU, ÚPV, Akademické centrum osobnostního rozvoje, odborný pracovník v projektu: „Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů“. Poskytovatel dotace ESF.
  • 2011-2012: Muzeum romské kultury, manažer a mentor v projektu „Complex work with socially disadvantaged Roma children and their parents in pre-school and elementary school education”. Poskytovatel grantu Roma Education Fund.
  • 2010-2011: Muzeum romské kultury, koordinátor a tutor v projektu „Zájmové a vzdělávací aktivity na podporu romských žáků základních škol”. Poskytovatel dotace MŠMT.
Pedagogická činnost
  • výuka zkušenostně a reflektivně orientovaných seminářů
  • realizace workshopů pro vzdělavatele budoucích učitelů za účelem zavádění reflektivní praxe do vysokoškolské výuky
Vědeckovýzkumná činnost
  • jak se studenti učitelství učí pracovat s žákovskou diverzitou (GA19-06763S)
  • výzkum osvojování tacitních znalostí studenty učitelství během jejich pedagogické praxe (GA13-20049S)
  • výzkum podpory reflexe praxe
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 15. 7. 2017 – 14. 10. 2017: California State University Monterey Bay, Monterey, ISEP, USA
Další kvalifikace
  • 2014-2019: Sebezkušenostní výcvik ve vedení tříd a růstových skupin KVP III - 600 hodin (akreditace MŠMT); Život bez závislostí, o.s., www.vycvikkvp.cz
  • 2014: Výcvik v koučování - Interní a externí profesionální kouč - 125 hodin (akreditace ICF a MŠMT); Koučink centrum, s.r.o., www.koucinkcentrum.cz
  • 2013: Výcvik v neurolingvistickém programování - Practitioner NLP - 100 hodin (certifikovaná trenérka NLP Kristina Klimszová); www.nlptraining.cz
  • 2011: Vzdělávací kurz ZDrSEM Standard - Zdravotník pro zotavovací akce - 42 hodin (akreditace MŠMT); Prázdninová škola Lipnice, o.s. - Outward Bound ČR, www.zdrsem.cz
  • 2011: Metodický vzdělávací kurz Dramaturgie zážitkových programů; Prázdninová škola Lipnice, o.s. - Outward Bound ČR, www.psl.cz
Vybrané publikace
  • OBROVSKÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Nejdříve celá třída, až potom jednotlivci? Etnografie profesního učení studentů učitelství na praxi zaměřeného na žákovskou diverzitu. SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW. CZECH REPUBLIC: SOCIOLOGICKY CASOPIS, 2024, roč. 60, č. 4, s. 415-439. ISSN 0038-0288. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.13060/csr.2023.035. URL info
  • OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity. Journal of Education for Teaching. England: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024, roč. 50, č. 3, s. 403-420. ISSN 0260-7476. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02607476.2023.2247356. URL info
  • TŮMA, František, Jana OBROVSKÁ a Petr SVOJANOVSKÝ. Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures. LINGUISTICS AND EDUCATION. NETHERLANDS: ELSEVIER, 2023, roč. 76, article ID 101186, s. 1-15. ISSN 0898-5898. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2023.101186. URL info
  • OBROVSKÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Ethnography of Pre-Service Teachers' Beliefs and Practices Regarding Working with Student Diversity. In European Conference on Educational Research (ECER), 2021, Geneva (online), Network 19 Ethnography. 2021. URL info
  • OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ a Kateřina VLČKOVÁ. Ethnography of Pre-service Teachers Learning to Address Student Diversity. In Oxford Ethnography and Education Online Conference. 2021. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Blanka DVOŘÁKOVÁ, Johana FIALKOVÁ, Martina GRYCOVÁ, Hana HORKÁ, Marta KUCHAŘÍKOVÁ, Olga NOVOTNÁ, Hana PRACHAŘOVÁ, Jitka SLANÁ REISSMANNOVÁ, Petra SUQUET, Lucie TEŠNAROVÁ, Jitka TICHÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 24 s. ISBN 978-80-210-9581-6. info
  • OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020. info
  • SVOJANOVSKÝ, Petr. Člen redakční rady Studia paedagogica. 2018. URL info
  • SVOJANOVSKÝ, Petr. Supporting student teachers’ reflection as a paradigm shift process. Teaching and Teacher Education. Oxford, England: Pergamon Press, 2017, roč. 66, AUG 2017, s. 338-348. ISSN 0742-051X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2017.05.001. URL info
  • ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a Jan SLAVÍK. Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8605-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017. Čítárna Munispace info
  • SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In Dawn Garbett and Alan Ovens. Enacting self-study as methodology for professional inquiry. Herstmonceux, UK: Self-Study of Teacher Education Practices (S-STEP) community, 2016, s. 249-255. ISBN 978-0-473-35893-8. URL info
  • SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA. Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience. In The 11th International Conference on Self-Study of Teacher Education Practices. 2016. URL info
  • SVOJANOVSKÝ, Petr. What Is the Goal of Reflective Practice in Teacher Education: Social Justice or Personal Development?. Online. In Mészáros, György, and Franciska Körtvélyesi, eds. Brussels – Budapest, Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary. Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság, 2015, s. 207-222. ISBN 978-963-7123-38-2. URL info
  • SVOJANOVSKÝ, Petr, Jan NEHYBA, Vlastimil ŠVEC, Blanka PRAVDOVÁ a Jakub LANC. Metaphors in the tacit dimension of student teachers’ subjective theories. In 17th Biennial International Study Association of Teachers and Teaching Conference (ISATT). 13-17 July 2015, University of Auckland, New Zealand. 2015. info

30. 7. 2020

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info