Informace o projektu
Inovace předmětu Francouzská a frankofonní literatura pro děti a mládež
- Kód projektu
- FRVS/1824/2010
- Období řešení
- 1/2010 - 12/2010
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- F - Inovace studijních programů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- e-learningový materiál, Francouzská a frankofonní literatura pro děti a mládež , didaktické podpory, současné výukové trendy
Předmět Francouzská a frankofonní literatura pro děti a mládež byl v minulosti na katedře francouzského jazyka a literatury na Ped F MU vyučován jako volitelný předmět v rámci studijního oboru Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy. Po přechodu Ped F MU na dvoustupňový model vysokého školství byl předmět zařazen jako povinný do dvouoborového magisterského navazujícího studia Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy a do jednooborového bakalářského studia Lektorství cizích jazyků - francouzský jazyk.
První zkušenosti s výukou v tomto studijním oboru (předmět byl poprvé v novém studijním oboru vyučován v akademickém roce 2008-2009) ukázaly, že je nutno důkladně přepracovat celou koncepci předmětu. Především bude nutno znovu rozdělit výuku předmětu na přednášku a seminář, protože tak bude předmět lépe odpovídat současným nárokům kladeným na semináře a přednášky určené budoucím učitelům francouzského jazyka na základních školách. V rámci projektu by měl být vypracován e-learningový studijní materiál, jehož všeobecná dostupnost bude zajištěna zveřejněním na moodlince PedF MU. Tento materiál bude moci být využit jako studijní podpora prezenčního a distančního studia na PedF MU, jako studijní materiál pro Univerzitu třetího věku a jako materiál pro semináře dalšího vzdělávání učitelů francouzského jazyka na základních školách v Jihomoravském kraji, které katedra již tradičně pořádá ve spolupráci s brněnskou Alliance francaise a francouzskou ambasádou, stejně jako pro spolupráci katedry s dětským oddělení Knihovny Jiřího Mahena v Brně. Dále by měla být zakoupena interaktivní tabule. Používání interaktivní tabule při výuce předmětu a při vytváření seminárních prací by měly být zvýšeny ITC kompetence studentů a jejich připravenost na budoucí povolání učitele. Systematické používání interaktivní tabule i ve výuce ostatních předmětů katedry bude v souladu se současnými výukovými trendy na PedF MU.