Informace o projektu
Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí
- Kód projektu
- GP406/02/D143
- Období řešení
- 9/2002 - 8/2005
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Postdoktorské projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Proponovaný grantový projekt je zaměřen na výzkum sociálních a emocionálních problémů intelektově nadaných dětí předškolního a mladšího školního věku. Výzkumná strategie je rozdělena do řady jasně definovaných kroků. Pro vyhledávání talentů bude použito rozsáhlé identifikační strategie založené na spolupráci s učiteli, rodiči, lékaři. Identifikace skutečně nadaných dětí využije Mönksovy teoretické koncepce nadání. Vybrané děti budou podrobeny empirickému zkoumání zejména v oblastech osobnosti (zejm. emoce, sociabilita, senzitivita, sebedůvěra, motivace, komunikační dovednosti, kognitivní styl, tvořivost), školy (zejm. výchova z pohledu akademického i sociálního, učitelé, preferovaný styl učení) a rodiny (zejm. vztah k rodičům, sourozencům). Součástí empirického výzkumu bude i hodnocení nadaných dětí jejich rodiči, učiteli a vrstevníky (zejm. v oblastech chování a osobnosti), které umožní lépe podchytit daný problém v celé šíři. Empirické šetření využije kvantitativních výzkumných metod. Praktickým v
Publikace
Počet publikací: 20
2005
-
Čeho se nadané děti boji
Specifiká vývinu a realizácia potenciálu nadaných dětí., rok: 2005
-
Faktorová analýza testu S. Harterové
Sborník 4.matematického workshopu. FAST VUT, BRNO : Vysoké učení technické, Brno, 2005., rok: 2005
-
Nadaní jako předmět výzkumu a vzdělávání na MU Brno
Rok: 2005, druh: Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
-
Rozumově nadané děti mladšího školního věku a jejich sociální a emoční adaptace
Rok: 2005, druh: Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
-
S jakymi socialnimi a emocionálnimi problémy nadaných dětí se můžeme setkat v poradenské praxi?
Zpravodaj Institutu pedagogicko-psychologického poradenství, rok: 2005, ročník: 2005, vydání: 41
-
Sebepojetí nadaných dětí a dětí "dvakrát výjimečných"
Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity., rok: 2005
-
Sociální a emocionální problémy rozumově nadaných dětí
Problémové dítě a hra, rok: 2005, počet stran: 21 s.
2004
-
Centrum rozvoje nadaných dětí, internetové stránky
Rok: 2004, druh: Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
-
Identification of gifted children by their school teachers and comparision of psychological, parental and teachers view on their personality and socio-emotional competences
Educational technology for gifted education from Information age to knowledge Era, rok: 2004
-
Jak správně identifikovat nadané dítě?
Rok: 2004, druh: Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)