Informace o projektu
Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí

Logo poskytovatele
Kód projektu
GP406/02/D143
Období řešení
9/2002 - 8/2005
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Filozofická fakulta

Proponovaný grantový projekt je zaměřen na výzkum sociálních a emocionálních problémů intelektově nadaných dětí předškolního a mladšího školního věku. Výzkumná strategie je rozdělena do řady jasně definovaných kroků. Pro vyhledávání talentů bude použito rozsáhlé identifikační strategie založené na spolupráci s učiteli, rodiči, lékaři. Identifikace skutečně nadaných dětí využije Mönksovy teoretické koncepce nadání. Vybrané děti budou podrobeny empirickému zkoumání zejména v oblastech osobnosti (zejm. emoce, sociabilita, senzitivita, sebedůvěra, motivace, komunikační dovednosti, kognitivní styl, tvořivost), školy (zejm. výchova z pohledu akademického i sociálního, učitelé, preferovaný styl učení) a rodiny (zejm. vztah k rodičům, sourozencům). Součástí empirického výzkumu bude i hodnocení nadaných dětí jejich rodiči, učiteli a vrstevníky (zejm. v oblastech chování a osobnosti), které umožní lépe podchytit daný problém v celé šíři. Empirické šetření využije kvantitativních výzkumných metod. Praktickým v

Publikace

Počet publikací: 20


Předchozí 1 2 Další

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info