![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o projektu
Inovace studijního předmětu Integrativní speciální pedagogika
- Kód projektu
- FRVS/2334/2011
- Období řešení
- 1/2011 - 12/2011
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- F - Inovace studijních programů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, metody a formy práce, E-learning, zahraniční literatura, prezenční a kombinovaná forma
Předmět Integrativní speciální pedagogika je povinným předmětem vyučovaným v prezenční i kombinované formě bakalářského studia oboru Speciální pedagogika. V semestru podzim 2009 jej absolvovalo 285 studentů. Tento předmět je zároveň předmětem státní závěrečné zkoušky. Z tohoto důvodu je sylabus předmětu velmi obsáhlý, doporučená literatura předmětu obsahuje cca 50 titulů. Předmět je tedy velmi náročný na samostudium studentů a jejich přístup ke studijní literatuře. Zkušenost s výukou tohoto předmětu ukazuje, že pro studenty (zejména kombinované formy) je studium a příprava na zkoušku a následně státní závěrečnou zkoušku velmi komplikovaná. Z výše uvedených důvodů by v rámci projektu byla pro potřeby předmětu zpracována e-learningové studijní opory formou interaktivních osnov v IS MU. E-learningová opora obsah předmětu zatraktivní a usnadní studentům orientaci v problematice a přístup k doporučené literatuře. Tento aspekt je zejména důležitý u studentů kombinované formy studia. Podklady pro studium budou dostupné on-line prostřednictvím informačního systému MU. V úvodním semináři budou studenti s interaktivní osnovou a způsobem práce s ní seznámeni. E-learningová opora umožní zpřístupnit obsah předmětu také ostatním studentům MU a odborné veřejnosti. Obsah předmětu reflektuje vyvíjející se situaci na poli vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, seznamuje studenty s přístupy ve vyspělých státech a moderními metodami a přístupy k žákům se specifickými vzdělávacími potřebami (dále jen SVP). Pro naplnění tohoto cíle je nezbytný přístup k aktuální zahraniční literatuře a seminářům věnujícím se metodám a formám práce se žáky se SVP.