![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o projektu
Diagnostika poruch komunikačních schopností
- Kód projektu
- FRVS/733/2003
- Období řešení
- 1/2003 - 12/2003
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Mgr. Markéta Heroutová
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Cílem projektu je vytvoření nadstandardní speciálně pedagogické diagnostiky včetně propojení dostupných metod a postupů při práci s jedinci s narušenou komunikační schopností. Rozšířenou částí je zaměření na diagnostiku jedinců s poruchami zraku. Naváže na projekt "Diagnostika narušené komunikační schopnosti". Úzká spolupráce se Speciální ZŠ pro žáky s vadami řeči v Brně a se Slezskou diakonií poskutuje dostatečnou provázanost se současným stavem diagnostiky v oboru speciální pedagogika. Z praxe vyvstávají další (dosud nedořešené) problémy, týkající se speciálně pedagogické diagnostiky. Z nejčastějších je nedostatečná znalost metod a testových baterií a práce s nimi u absolventů, neboť na školách jsou k dispozici pouze v neadekvátní míře. Taktéž je skutečností, že mnoho diagnostických metod ve speciální pedagogice je zastaralých, neodpovídají současným požadavkům praxe a neposkytují dostatek nutných informací o klientovi. V psychologii je sice nabídka široká, ale nezasahuje diagnostiku dítěte komplexně.