Informace o projektu
Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET
(MEFANET ViPs)
- Kód projektu
- CZ.1.07/2.2.00/28.0038
- Období řešení
- 4/2012 - 3/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK)
- 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Institut biostatistiky a analýz
- doc. Ing. Daniel Schwarz, Ph.D.
- Ing. Ilona Lundová
- Spolupracující organizace
-
Univerzita Karlova
Univerzita Palackého v Olomouci
Vzdělávání v klinické medicíně čelí nedostatku kontaktů mezi studenty a pacienty, neboť se snižuje doba pobytu pacientů v nemocnicích. Projekt proto navrhuje inovovat klinickou fázi studia medicíny s využitím virtuálních pacientů a dalších nástrojů kazuistické výuky. Virtuální pacienti jsou uznáni v zahraniční odborné komunitě zabývající se vzděláváním v medicíně jako efektivní metoda pro rozvoj kompetencí v klinickém rozhodování. Díky přirozené podpoře tréninku komunikačních a psychoterapeutických dovedností se hodí mj. pro praktickou výuku pediatrických subspecializací oboru Všeobecné lékařství, jehož studenti a pedagogové jsou cílovými skupinami projektu. Realizační tým složený z odborníků na klinickou výuku medicíny a na výukové aplikace ICT ze čtyř lékařských fakult bude technicky vymezovat platformy pro virtuální pacienty, kazuistiky a interaktivní algoritmy. Dále bude podporovat produkci digitálního obsahu a zajišťovat přenos know-how ze zahraničí.
Publikace
Počet publikací: 5
2015
-
Zapojení interaktivní výuky do pregraduálního studia akutní medicíny: virtuální pacient, pokročilé simulace a přenosy z operačních sálů
Anesteziologie & intenzivní medicína, rok: 2015, ročník: 26, vydání: 4
2013
-
AKUTNE.CZ algorithms and SEPSIS-Q scenarios as interactive tools for problem based learning sessions in medical education
MEFANET Journal, rok: 2013, ročník: 1, vydání: 2
-
Infrastructure of clinical cases for medical education
Information and Communication Technology in Education. Proceedings, rok: 2013
-
Towards a System of Enhanced Transparency of Medical Curriculum
European Journal for Biomedical Informatics, rok: 2013