Informace o projektu
Inovace studijního předmětu Edukace jedinců s poruchami chování

Kód projektu
FRVS/1736/2012
Období řešení
1/2012 - 12/2012
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Vzdělávání, porucha chování, dítě v riziku, podpora, intervence, inkluzivní vzdělávání, škola hlavního proudu vzdělávání, ústavní výchova, inovace, kvalita života.

Projekt je zaměřen na inovaci předmětu Edukace jedinců s poruchami chování 1, 2, ve smyslu inkluzivních strategií podpory a intervence dětí/žáků s poruchami chování ve školách hlavního proudu vzdělávání a posilování resilience dětí v ústavní a ochranné výchově. Východiskem jsou výstupy z národních i mezinárodních konceptů a analýz oboru. Předmět současně inovujeme v kontextu orientace na kvalitu života jednice s poruchou chování v reakci na ICF (WHO, 2001, 2003).

Výsledky

V rámci projektu jsme inovovali předmět Edukace jedinců s poruchami chování v souladu se současnými vizemi a budoucími trendy v práci s dětmi s poruchami chování (MPSV, 2012). Včasná a informovaná podpora a intervence dítěte s problémy a s poruchami chování jsou základním konceptem nově nastaveného předmětu. Koncept vychází ze současné potřeby pedagogické praxe. Změny reagují na současnou politiku státu k ústavní a ochranné výchově, která je postavena na zamezení sociálního vylučování dětí z původních rodin a mezioborové spolupráci.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info