Informace o projektu
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům
(AKTEV)
- Kód projektu
- MUNI/A/0884/2011
- Období řešení
- 1/2012 - 12/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Mgr. Eliška Dunowski, Ph.D.
- Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
- Mgr. Katarina Grofikova
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Jana Jašková, Ph.D.
- Mgr. Jana Lukášová
- Mgr. Ladislava Nováková, Ph.D.
- doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Mgr. Gabriela Skočovská
- Mgr. Tereza Skořepová
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
- Mgr. Jaroslava Talířová
- Mgr. Kristýna Taušová
- Mgr. Jana Urbánková
Projekt je koncipován jako podpora výzkumu v oblasti učení a vyučování cizích jazyků a bude realizován v rámci doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka. V průběhu jeho řešení bude pozornost věnována vybraným výzkumným tématům této oblasti, z nichž většina koresponduje s vědecko-výzkumnými projekty řešenými v současné době klíčovými členy týmu z řad akademických pracovníků. Hlavním cílem projektu je získávání nových poznatků v oblasti metodologie teoretického i empirického oborově didaktického výzkumu v rámci domácí i mezinárodní odborné diskuse a prezentace parciálních výsledků výzkumných šetření účastníků projektu. Výsledky projektu budou využitelné pro další rozvoj oborově specifického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků.
Publikace
Počet publikací: 12
2012
-
Čtenářské strategie neslyšících studentů ve výuce cizích jazyků
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: 1. vydání, rok: 2012, počet stran: 15 s.
-
Didaktický překlad ve výuce anglického jazyka: přehledová studie
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: 1. vydání, rok: 2012, počet stran: 13 s.
-
K současným směrům výzkumu didaktiky cizích jazyků v německém kontextu
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: Vyd. 1., rok: 2012, počet stran: 11 s.
-
Koncept mnohojazyčnosti ve výzkumu
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, rok: 2012, počet stran: 13 s.
-
„noch unsicher, aber dann doch richtig ambitioniert, weil sie sich verbessert“ – Häsitationsphänomene und Zuschreibungen an L2-Sprecher/-innen
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: 1. vydání, rok: 2012, počet stran: 10 s.
-
Phraseogesten im DaF-Unterricht
Rok: 2012, druh: Další prezentace na konferencích
-
Posouzení vybraných komponent a charakteristik kvality výuky německého jazyka pomocí posuzovacího nástroje
Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: 1. vydání, rok: 2012, počet stran: 14 s.
-
Profesní vývoj začínajících vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, rok: 2012, počet stran: 20 s.
-
Profily referenčních úrovní pro francouzštinu a jazykové funkce
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: 1. vydání, rok: 2012, počet stran: 10 s.
-
ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI A STRATEGIE UČENÍ – OVĚŘOVÁNÍ A MODIFIKACE KATEGORIÁLNÍCH SYSTÉMŮ PRO HODNOCENÍ UČEBNIC NĚMECKÉHO JAZYKA
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, vydání: 1. vydání, rok: 2012, počet stran: 10 s.