Informace o projektu
Cíle a podmínky pedagogické praxe studentů učitelství PdF
- Kód projektu
- MUNI/41/39-B-C/2005
- Období řešení
- 1/2005 - 1/2005
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Silvie Malá, Ph.D.
- doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.
Projekt bude hledat a popisovat důležitost pedagogické praxe, její roli, postavení v reálných podmínkách ZŠ a SŠ, její pojetí ze strany cvičných učitelů a samotných studentů. Z aktuální literatury vyplývá, že studenti pociťují rozpor mezi teoretickou přípravou a vlastní praxí, že studenti mají potíže s aplikací teoreticky osvojených metod a vědeckých přístupů. Velmi často reprodukují vlastní zkušenosti z bývalých ZŠ a SŠ. Cílem projektu je vypracování přehledu dokumentace související s vymezením termínu pedagogické praxe; popis ucelené teorie, která by měla předcházet úspěšné pedagogické praxi, obsahující informace o problematice pedagogické praxe v odborné české i zahraniční literatuře; charakteristika aktuálních skutečností pedagogické praxe ovlivňujícíh úspěšný přechod z teoretické přípravy do praktického využití; vymezení neshod vznikajících mezi cvičnými učiteli a studenty, jejich odstranění a zvýšení efektivity pedagogické praxe.