Informace o projektu
Laboratoř pro výzkum dětí a mládeže
- Kód projektu
- VS97027
- Období řešení
- 9/1997 - 12/2000
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Posílení výzkumu na vysokých školách
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Research of socio-psychological structure and functions of especially young families, study of their life strategies and lifestyles. Analysis of entrepreneurial families considering risks ensuing from their dominantly economic orientation.Research of changes in male and female roles, life satisfaction and social status of childless and unmarried women. Analysis of socio-psychological and educational atmosphere in todayPsychological and social development of children and youths along with a study of the third and fourth age. Establishment of development trajectories and of the interactions among biological, social and psychological factors. Development risks. Observation of psycho-social phenomena specific for transitional periods of life: entering school, entering higher levels of education, end of compulsory school attendance, deciding about, profiling and building one.
Publikace
Počet publikací: 16
2003
-
Rizikové a protektivní faktory v utváření osobnosti dětí různých etnik
Rok: 2003, počet stran: 8 s.
2002
-
Adolescence a čeští dospívající na přelomu století
Vl. Smékal, P. Macek (Eds.), Utváření a vývoj osobnosti. Psychologické, sociální a pedagogické aspekty., rok: 2002, počet stran: 15 s.
-
Prožívání tělesných změn v adolescenci a jejich vliv na sebehodnocení adolescentů
Vl. Smékal, P. Macek (Eds.), Utváření a vývoj osobnosti. Psychologické, sociální a, rok: 2002, počet stran: 15 s.
-
Současný výzkum adolescentů: východiska, soubor, metody
Vl. Smékal, P. Macek (Eds.), Utváření a vývoj osobnosti. Psychologické, sociální a pedagogické aspekty., rok: 2002, počet stran: 18 s.
-
Vývoj osobnosti dítěte
Utváření a vývoj osobnosti (Psychologické, sociální a pedagogické aspekty), vydání: Vyd. 1, rok: 2002, počet stran: 20 s.
2001
-
Brněnské výzkumy vývoje osobnosti
Psychologické otázky adolescence, rok: 2001
-
Osobnost učitele
Další vzdělávání učitelů na prahu třetího tisíciletí, rok: 2001
2000
-
Je naše mládež připravena přijmout Evropu?
Mladí lidé - aktivní občané v budoucí Evropě, rok: 2000
-
Televizní vysílání pro děti a mládež - psychologický pohled
Pedagogika, rok: 2000, ročník: 50, vydání: 3
-
Temperament a styly jednání
Sociální procesy a osobnost, rok: 2000