Informace o projektu
BRIDGES ACROSS BOUNDARIES: crossdisseminating quality development practices for schools in Southern & Eastern Europe
(BRIDGES)
- Kód projektu
- 2004-1225/001-002 SO2-81AWC
- Období řešení
- 3/2004 - 12/2005
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Evropská unie
- Ostatní komunitární programy
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Spolupracující organizace
-
University of Szeged
University of Patras
University of Cambridge
Universidade de Lisboa
Centrum Edukacji Obywatelskiej
Projekt si klade za cíl navázat na evropský pilotní projekt "Hodnocení kvality školního vzdělávání" prostřednictvím dalšího a komplexnějšího šíření zkušeností, poznatků, přístupů, metod a nástrojů, které pochází z této práce. Cílem je rozšířit její dopad geograficky, interkulturně a metodicky a maximalizovat jeho strategický význam, pokud jde o přenositelnost a rozšíření. Na nově vznikající potřeby prezentovaných myšlenek upozorňuje Evropskou komise.
Studenti, učitelé, ředitelé, rodiče, poradci, výzkumní pracovníci, osoby s rozhodovací pravomocí v řadě jihoevropských a přistupujících členských států mohou výrazně těžit z realizovaných aktivit i vzhledem k rostoucí politické prioritě zajištění kvality a z potřeby praktických přístupů k této záležitosti. Součástí záměru je také sběr příspěvků od zapojených partnerů a jejich sdílení v multikulturní a synergické síti stávajících škol rozvíjejících sebehodnocení v praxi.
Vydáno má být pět jazykových mutací knihy, která vzešla z pilotního projektu, zahrnujících případové studie a sebehodnotící nástroje odpovídající kulturním kontextům partnerů. Bude vytvořen prostor pro další experimenty ve 40 školách prostřednictvím akčního výzkumu. Mezi plánované aktivity zajišťující dialog napříč Evropou patří sdílení prostřednictvím informačních a komunikačních technologií a webových stránek, semináře, národní konference a mezinárodní konference.