Informace o projektu
Inkluze v interdisciplinárním pohledu
(IVIP)
- Kód projektu
- MUNI/B/0925/2013
- Období řešení
- 1/2014 - 12/2014
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Pavlína Grác Livňanská
- PhDr. Mgr. et Mgr. Kateřina Heislerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák
- Mgr. MgA. Mariana Chytilová, Ph.D.
- Mgr. Jana Imrichovská
- PhDr. Mgr. et Mgr. Nora Jágerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Soňa Klempová, Ph.D.
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Mgr. Martin Kučera
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D.
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Mgr. Jana Pavelková
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jana Presová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Svetlana Síthová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Zuzana Širmerová, Ph.D.
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
Inkluzivní vzdělávání v období celé životní dráhy člověka s postižením je ideálem speciální pedagogiky 21. století. Přechod od segregovaného a časově omezeného vzdělávání ke vzdělávání inkluzivnímu a celoživotnímu však představuje nejen výzvu ke změně pro speciální pedagogiku, ale je výzvou pro celou řadu spolupracujících disciplín (psychologie, sociologie, pedagogika, medicína, právo, atd.). Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání stejně jako výzkum zaměřený na tuto oblast v sobě musí zahrnovat prvky, kterými se jednotlivé výše uvedené disciplíny zabývají. Tento posun se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci Inkluze v interdisciplinárním pohledu a na souvisejících workshopech, týkajících se interdisciplinární metodologie. Základní otázky, které si pro rok 2014 klademe jsou: Které disciplíny a jak spolu musí spolupracovat při přechodu k celoživotnímu inkluzivnímu vzdělávání? Jakým způsobem je možné interdisciplinární přístupy zkoumt a analyzovat? Jaký je vztah speciální pedagogiky k jiným disciplínám, jako např. speciální andragogika, psychologie, medicína a sociální práce? Jakým způsobem jsou výsledky interdisciplinárních výzkumných šetření interpretovány a aplikovány v pedagogické a andragogické praxi?
Publikace
Počet publikací: 4
2014
-
Doktorský studijní program speciální pedagogika
Inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích, vydání: 1, vydání, rok: 2014, počet stran: 12 s.
-
Inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích
Rok: 2014, vydání: Vyd. první, počet stran: 167 s.
-
Inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích
Rok: 2014, vydání: 1. vyd., počet stran: 167 s.
-
Konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Inkluze v interdisciplinárním pohledu
Rok: 2014, druh: Uspořádání konference