Informace o projektu
Činnosti třídního učitele v současných podmínkách českého školství
- Kód projektu
- MUNI/41/44/2006
- Období řešení
- 1/2006 - 12/2006
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
- Klíčová slova
- třídní učitel, kompetence, podmínky pro práci, spolupráce s rodiči, výchovná role třídního učitele, osobní dispozice učitele, dotazník, případová studie, aspekty zdraví
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem s řadou závažných výchovných úkolů ve vztahu k žákům své třídy, k jejich rodičům, k ostatním učitelům školy, k jejímu vedení a za jistých okolností také k širší veřejnosti. V roli třídního učitele se promítají pohledy samotných třídních učitelů na jejich funkci, názory rodičů, vedení škol a některých dalších zúčastněných. Tento disertační výzkumný projekt bude hledat a popisovat, jaká je tato role, jaké je toto postavení a co všechno zahrnuje v pohledech ze strany třídních učitelů, rodičů, vedení škol.