Informace o projektu
Škola, kde jsem člověkem
- Kód projektu
- 70p7
- Období řešení
- 7/2014 - 2/2016
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- AKTION Česká republika - Rakousko (pouze vzdělávání)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Cíle
- Přeshraniční spolupráce v oblasti praxe a výzkumu, studium školního prostředí v obou zemích, reflexe pozice oboru sociální pedagogika v teorii i praxi obou zemí a pozice sociálního pedagoga.
- Mobility týmů doktorandů a pedagogů; společná setkání v konkrétních školách se specifickými přístupy k diverzitě v ČR a v Rakousku.
- Popis a analýza modelů dobré praxe na českých a rakouských školách
- Bilance a srovnání odborného pedagogického diskurzu v České republice a v Rakousku k problematice důstojnosti člověka a kultury uznání, zpracování odborných textů.
- Společná publikace závěrů odborného diskurzu a modelů dobré praxe: „Škola, kde jsem člověkem. Teorie a praxe.“ (…zejména tedy žákem, učitelem, ale i žákem se sociálním znevýhodněním atd.)
- Organizace společné konference v Brně, kde budou představeny výsledky z mobilit a z dílčích výzkumů v obou zemích
Výsledným cílem je pak podpora autoevaluačních procesů na školách vzhledem ke kultuře školy podporující nebo zraňující lidskou důstojnost.
Publikace
Počet publikací: 5
2016
-
Edukace žáků-cizinců na základních školách v České republice
Prevence, rok: 2016
-
Současný extremismus: Nezvládnutý přechod k modernitě
Extrémizmus a radikalizmus - staré fenomény v nových kontextoch, vydání: 1. vyd., rok: 2016, počet stran: 15 s.
2015
-
Škola, kde jsem člověkem
Rok: 2015, druh: Uspořádání konference
2014
-
Diverzita v prostředí školy; analýza výzkumů OECD u nás a v Rakousku
Rok: 2014, druh: Uspořádání workshopu
-
Globalization, Nationalism and Europe: The Need for Trans-National Perspectives in Education
Human affairs, rok: 2014, ročník: 24, vydání: 2, DOI