Informace o projektu
Spokojenost zákazníka a výkonnost podniku
- Kód projektu
- MUNI/A/1209/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Ekonomicko-správní fakulta
- doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
- Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Ing. Anida Krajina, Ph.D.
- doc. Mgr. Maria Králová, Ph.D.
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
- Ing. Jiří Richter, Ph.D.
- Mgr. Ing. Martin Štěrba
- Ing. Mgr. Daniel Vodrážka
Předmětem výzkumu je zjištění vztahu spokojenosti zákazníka k výkonnosti podniku. Výzkum vychází z předpokladu, že spokojenost zákazníka je odrazem kvality produktu a promítá se do objemu prodeje (výnosů) podniku a tím do jeho výkonnosti. Cílem výzkumu je analýza veličin (včetně jejich vzájemných vztahů) ovlivňujících spokojenost zákazníka a prokázání vlivu (včetně síly tohoto vlivu) na výkonnost podniku. Jako veličiny jsou v tomto výzkumu chápány dimenze a atributy produktu včetně procesu dodávání a procesů týkajících se řešení zpětných toků směrem od zákazníků k podnikům. V rámci výzkumu tak bude vytvořen model vlivu spokojenosti zákazníka (jeho jednotlivých veličin) na výkonnost podniku a tento model bude testován jak dílčím způsobem (v rámci párového srovnávání veličin ovlivňujících spokojenost zákazníka a výkonnost podniku), tak komplexním způsobem (v rámci společného působení veličin spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku). Vytvořený model by měl umožnit analýzu příčin a důsledků manažerských rozhodnutí (ve formě zásahů) v konkrétních oblastech řízení spokojenosti zákazníka tak, aby byl jejich dopad na výkonnost podniku pozitivní, resp. aby umožnil růst výkonnosti podniku. Model by měl zároveň predikovat dopady přijatých rozhodnutí na budoucí chod podniku (především z hlediska výkonnosti). Vytvořený model by tak měl sloužit k lepšímu pochopení dopadů konkrétních manažerských rozhodnutí na spokojenost zákazníka a v důsledku toho i na výkonnost podniku.
Publikace
Počet publikací: 12
2016
-
Analýza vývoje kvality a výkonnosti potravinářských výrobků
Trendy v podnikání - Business Trends, rok: 2016, ročník: VI/2016, vydání: 01
-
Customer satisfaction and drivers and effects of reverse logistics management
Carpathian Logistics Congress CLC 2015 Proceedings, rok: 2016
2015
-
Applying consumer neuroscience to merchandising practices
Hradec Králové, International Conference Hradec Economic Days 201 5 Economic Development and Management of Regions Hradec Králové, 3 – 4 February 201 5 Peer - Reviewed Conference Proceedings, rok: 2015
-
Competitiveness of the food producing enterprises
EDAMBA 2015: International Scientific Conference fo Doctoral Students and Post-Doctoral Scholars, rok: 2015
-
Competitiveness of the small and medium-sized construction enterprises
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2015, rok: 2015
-
Consumer Satisfaction and Enterprise Performance
European Financial Systems 2015, rok: 2015
-
Effect of Customer Satisfaction on Company Performance
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, rok: 2015, ročník: 63, vydání: 3, DOI
-
Social Media's Influence and Role on Public's Awareness Regarding Marketing Campaign
The 2nd European Conference on Social Media ECSM 2015, rok: 2015
-
Spokojenost zákazníků, její hodnocení podniky a výkonnost potravinářských podniků
Aktuálne problémy podnikovej sféry 2015, rok: 2015
-
The applicability of selected financial metrics in evaluating purhasing performance
2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2015, rok: 2015